​Snart tar KLM deg med til afrikanske Windhoek

​Snart tar KLM deg med til afrikanske Windhoek

I dag flyr KLM til elleve destinasjoner i Afrika og snart kommer en tolvte. Fra og med 30. oktober kan KLMs reisende ta turen til Windhoek i Namibia, sørvest i Afrika.

Den nye ruten er en forlengelse av den nåværende ruten mellom Amsterdam og Luanda i Angola, hvor en kort mellomlanding vil finne sted før flyet reiser videre til Windhoek.

– Vi jobber kontinuerlig med å utviklet vært flynettverk slik at vi kan tilby våre kunder nye, interessante reisemål. I tillegg til Windhoek har vi i 2016 økt vårt interkontinentale nettverk med fire nye destinasjoner: Salt Lake City og Miami i USA, Colombo i Sri Lanka og Astana i Kazakstan, sier Paul Terstegge, Nordenssjef for Air France-KLM.

Namibia er et økonomisk og politisk stabilt land som med sin fantastiske natur tiltrekker seg mange turister. Blant høydepunktene finner vi sanddynene i Namibørkenen – verdens eldste ørken – samt flere vakre naturreservat og strender. Windhoek er Namibias hovedstad, som er kjent for å være en moderne og grønn by midt i ørkenen med et bredt utvalg av kulturelle og kulinariske opplevelser.

I tillegg til flyruten til Luanda og Windhoek flyr KLM til følgende afrikanske destinasjoner: Johannesburg og Cape Town (Sør-Afrika), Nairobi (Kenya), Kilimanjaro og Dar es Salaam (Tanzania), Entebbe (Uganda), Kigali (Rwanda), Lagos (Nigeria), Accra (Ghana) og Kairo (Egypt). Totalt vil det være 55 flyturer hver uke til de ulike destinasjonene.