Frokostseminar | Teknologifrokost | Oslo

Kluge Advokatfirma inviterer til en hyggelig start på dagen, hvor du får servert frokost og de ferskeste oppdateringene innenfor regelverket om offentlige anskaffelser, med spesielt fokus på teknologianskaffelser.

I tillegg til frokost vil vi denne gang servere oppdateringer fra KOFA- og rettspraksis med betydning for teknologianskaffelser og kontraktsoppfølging. Vi vil hovedsakelig se nærmere på utvalgte saker vedrørende vilkår for erstatning for positiv kontraktsinteresse (etter lagmannsrettens avgjørelse i «Fosen-Linjen»-saken), heving grunnet prosjektproblemer på leverandørens side og vilkårene for offentlig-offentlig (teknologi)samarbeid.

Vi vil også gi en presentasjon av SSA-L versjon 2018. SSA-L er Statens standardavtale for løpende tjenestekjøp over internett – typisk bruk av skytjenester. Hva er nytt i den oppdaterte versjonen, og hva skal man tenke på når man anvender den? Kluge har bistått Difi med utforming av avtalen, og kjenner den dermed godt.

Tid:
12. april 2018, kl. 08:00 - 10:30
Frokost og registrering fra kl. 08:00, det faglige starter kl. 08:30.
Sted: Kluges lokaler, Bryggegata 6, 5 etasje, Aker brygge
Pris: Gratis