Kluge i Byggeindustrien: Satser på PRIME

På fredag ble det publisert en artikkel på nettsiden til Byggeindustrien, om bruk av PRIME (prosjektintegrert megling). Det dreier seg om to meget store kontrakter om utbygging/utvidelse av E6 fra Kolomoen til Moelv, begge totalentrepriser, mellom Nye Veier AS og hhv. BetonmastHæhre Anlegg AS og Veidekke Entreprenør AS.

Meklingsutvalget som partene har oppnevnt består av advokat Harald S. Kobbe i Kluge, som leder og medlemmene siv.ing Anders Beitnes og førsteamanuensis Herman Bruserud.

I forrige uke ble det gjennomført den andre runden med PRIME-møter mellom partene, og det er berammet ytterligere tre sett med møter i løpet av 2018. Hele prosjektet skal stå ferdig i 2020. Nye Veier satser på PRIME som en viktig metode for å unngå fremtidige konflikter.

- Jeg har stor tro på og også erfaring med PRIME som konfliktreduserende tiltak i ulike kontraktsforhold, og da særlig når det gjelder større bygge- og anleggskontrakter, sier Kobbe til Byggeindustrien.

Les hele artikkelen på bygg.no
Se også artikkel på samferdselinfra.no

• Kriminalitet, rettsvesen og juss

• entrepriserett