Ekstremvær gir salgsvekst for private værstasjoner

Pressemelding   •   mar 09, 2015 07:05 CET

Ekstremværet har fått nordmenn enda mer interessert i hyppige væroppdateringer. Komplett merker at stadig flere kjøper avanserte værstasjoner til hjemmebruk.

- Nordmenn har alltid vært opptatt av været, men nå har de teknologiske mulighetene gjort det mulig å ha svært avanserte værstasjoner hjemme. Vi merker spesielt mange bestillinger i forbindelse med ekstremvær, sier Line Byberg Høienholm, kategoridirektør i Komplett.no.

En moderne værstasjon er mye mer enn et termometer. Den gir deg i tillegg Co2-nivå, desibel-nivå, luftfuktighet, lufttrykk og regnmåler. Netatmo slår sammen disse parameterne og gir deg effektiv temperatur. I løpet av 2015 vil det også bli lansert en egne vindmåler, som vil gi hobbymeteorologen enda mer værdata.

- Alle data legger seg i en egen applikasjon på mobiltelefonen. Dermed kan du følge været hjemme eller på hytta når som helst fra hvor som helst. Du har også muligheten til å gå tilbake i tid å se på dataene siden applikasjonen loggfører alt, sier Høienholm

Bestselgeren til Komplett.no er Netatmo WeatherStation .

Komplett Group er Nordens største netthandelsaktør med totalt 15 nettbutikker. Komplett Group hadde i 2014 en samlet omsetning på 6,7 milliarder norske kroner. Hovedkontoret ligger i Sandefjord og konsernet har 700 ansatte. Les mer på Komplettgroup.com

Kommentarer (0)

Kommentar