Pokemon Go-hysteriet booster salget av Nintendo

Farsotten Pokemon Go skaper etterspørsel etter Nintendo-produkter. Hos Norges største nettbutikk Komplett er det stor pågang etter retrokonsollen Nintendo Classic Mini som nå kan forhåndsbestilles.

- Siden Nintendo-konsollen ble gjort tilgjengelig for forhåndsbestilling sist uke, har vi fått bestilling på flere enheter enn PlayStation 4 og XBOX One kombinert har solgt i samme periode, sier Lene Iren Oen, kommersiell direktør i Komplett.

Nintendo annonserte for kort tid siden at de kommer med en relansering av sin første konsoll, Nintendo Classic Mini. Konsollen kommer med 30 av de mest populære spillene installert, samt har HDMI tilkobling. Forhåndssalget har startet hos Komplett og lanseringsdato er 11. november.

- Det er over 30 år siden konsollen ble lansert første gang, og med denne modellen kommer retro-gaming ut til det norske folket for alvor, fortsetter Oen. Med den store Pokemon Go-entusiasmen vi opplever om dagen, er vi ganske sikre på at denne konsollen kommer til å ligge under mange juletrær i år. Her blir det mulig å gjenoppleve gamle spillminner og skape nye ultimate spillopplevelser.

Konsollen kobles direkte til TV-en og inneholder følgende 30 Nintendo-spill: Balloon Fight, BUBBLE BOBBLE, Castlevania, Castlevania II: Simon's Quest, Donkey Kong, Donkey Kong Jr., DOUBLE DRAGON II: THE REVENGE, Dr. Mario, Excitebike, FINAL FANTASY, Galaga, GHOSTS'N GOBLINS, GRADIUS, Ice Climber, Kid Icarus, Kirby's Adventure, Mario Bros., MEGA MAN 2, Metroid, NINJA GAIDEN, PAC-MAN, Punch-Out!! Featuring Mr. Dream, StarTropics, SUPER C, Super Mario Bros., Super Mario Bros. 2, Super Mario Bros. 3, Tecmo Bowl, The Legend of Zelda, Zelda II: The Adventure of Link.

• nintendo classic mini
  • nintendo
  • pokemon go

Komplett Group er Nordens største netthandelsaktør med totalt 17 nettbutikker. Komplett Group hadde i 2015 en samlet omsetning på 7,3 milliarder norske kroner. Hovedkontoret ligger i Sandefjord og konsernet har 800 ansatte. Les mer på Komplettgroup.com