Solid vekst for Komplett-PC i 2013

Pressemelding   •   jan 13, 2014 14:26 CET

Hele 38 000 Komplett-PCer ble produsert og solgt i 2013. Det er en økning på 15 prosent sammenlignet med året før. Veksten er oppsiktsvekkende ettersom trenden for stasjonære PC-er på verdensbasis går motsatt vei.

Vi har funnet en nisje i PC-markedet som går mot strømmen. Vi skreddersyr PCer etter kundens behov og alt produseres i Sandefjord. Vi er stolt av at vi klarer å være konkurransedyktige med norsk lønnsnivå, sier kommersiell direktør i Komplett Group Anton Hagberg.

I fjerde kvartal solgte Komplett.no litt over 11 000 PCer. Veksten er på moderate 1,5 %, men må ses i lys av et svært sterkt fjerde kvartal i 2012. På årsbasis er veksten for Komplett.no på 15 % i 2013. Gamere er motoren i PC-salgsmarkedet, og det er spesielt modellene og løsningene som Komplett.no selv utvikler som selger godt.

Gamere er ekstremt avanserte PC-brukere som alltid er i front og skal kun ha det beste. Derfor legger vi ned mye arbeid i alltid å være et steg foran og tilby de beste gamer-PC-ene, sier Hagberg.

Vi tilbyr et bredt sortiment som dekker flere bruksområder innenfor stasjonære PCer. Vi forventer ytterligere vekst av Komplett PC i 2014, sier Hagberg.

Komplett Group er Nordens største netthandelsaktør med totalt 14 nettbutikker. Komplett Group hadde i 2013 en samlet omsetning på 5,2 milliarder norske kroner. Hovedkontoret ligger i Sandefjord og konsernet har 600 ansatte.

Kommentarer (0)

Kommentar