Blogginnlegg -

Drømmeboligen fant selv sin lykkelige eier

Tidligere var det kjøperen som fant boligen. Nå finner drømmeboligen den riktige kjøperen via Krogsveens avanserte og målrettede løsning for digital annonsering, SmartAnnonsering. Dette er vinn-vinn for både kjøper og selger.

Vi i Krogsveen jobber kontinuerlig med å finne de beste løsninger for våre kunder, samt hjelpe boligkjøpere med å finne drømmeboligen. Med denne digitale annonseringsløsningen kan vi i Krogsveen tilby våre kunder bransjeledende treffsikkerhet i markedsføring av boliger. Nå finner boligannonsen flere potensielle kjøperne, og selgeren får flere på visning – og en høyere pris.

Smartannonsering var nøkkelen, da meglerfullmektig André Høyholm nylig solgte et ærverdig Bergenshus fra 1870-tallet. Uten SmartAnnonsering hadde kjøperen aldri oppdaget huset.

Var ikke på aktiv boligjakt

«Kjøper var i utgangspunktet ikke på aktiv boligjakt, men så annonsen på nettsteder de besøkte. Det endte med at de klikket seg videre til krogsveen.no og gikk på visning. Og familien på fire endte opp med drømmehuset i idylliske Cappes vei i Bergen sentrum.» André Høyholm Eiendomsmeglerfullmektig, Krogsveen avd. Bergen

Han forklarer at kjøper var ”tvilling” av en interessent til boligen. SmartAnnonsering bruker data fra Krogsveen.no og andre nettsteder for å matche boligsøkere med en bolig som passer deres livssituasjon, interesser og preferanser. ”Tvillingpublikum” betyr at listen over potensielle kjøpere boligen markedsføres mot utvides til mennesker som ligner interessenten SmartAnnonsering-verktøyet har identifisert fra brukerdata.

Vinn-vinn for kjøper og selger

SmartAnnonsering treffer altså også de som er på et annet sted i prosessen enn de som aktivt leter. Det kan være de som ikke har begynt jakten ordentlig, som har tatt en pause eller snevret inn søket sitt for mye.

«Det var i utgangspunktet kun én annen budgiver på denne boligen fra før. Så uten SmartAnnonsering hadde denne familien gått glipp av boligdrømmen, og selger hadde sittet igjen med en lavere salgspris. Dette ble altså en vinn-vinn-situasjon både for kjøperen og for selgeren.» André Høyholm Eiendomsmeglerfullmektig, Krogsveen avd. Bergen

Her kan du lese mer om Krogsveens løsning for digital markedsføring av din bolig , SmartAnnonsering.

• boligpriser
  • digital markedsføring av bolig
  • digital markedsføring