150 ansatte bytter ut dress med løpetights

Eiendomsmegler Krogsveen tar med seg konkurranseinstinktet ut når 150 av 300 ansatte lørdag skal løpe under Oslo Maraton. De opplever i år rekorddeltakelse blant sine ansatte, og er stolt over å ha klart å motivere halvparten av de ansatte til å delta på lørdagens løpefest. Deltagelsen under Oslo Maraton inngår som et ledd i Krogsveens HR-strategi om å holde folk i form og friske.

-  Det er tydelig at Krogsveen består av motiverte konkurransemennesker, svarer  Cathrine W. Temmerud, Direktør Fag og kompetanseutvikling i Krogsveen, på spørsmålet om hvordan de har klart å få med halvparten av de ansatte. - Ifjor var det vel 100 av de ansatte som løp, og det er gøy å se at løping og det å holde seg i form heldigvis er smittsomt!

Oslo Maraton blir en positiv snakkis på jobb, og de ansatte er flinke til å utfordre hverandre. I tillegg til den helsemessige gevinsten ser Krogsveen også klart at dette har en effekt for samholdet i bedriften.

-  Slagordet vårt er «litt mer» og skal vi klare det må vi være i form. Derfor jobber vi systematisk med helse og trivsel på arbeidsplassen, sier Temmerud.

Om distansen er 3 km, 10 km, halvmaraton eller helmaraton så har de ansatte i Krogsveen samme mål: å levere «litt mer» også i løypa!

• Friskpleie

• helmaraton
  • hr
  • helse på arbeidsplassen
  • holde seg i form
  • danske bank
  • halvmaraton
  • løping
  • oslo maraton

Eiendomsmegler Krogsveen AS ble etablert i Bærum av gründer og eiendomsmegler Gunnar Krogsveen i 1975 og er i dag heleid av Danske Bank. Helt siden oppstarten har Krogsveen spesialisert seg på eiendomsmegling og har i dag gjennomprøvde systemer for hele salgsprosessen. Krogsveens visjon er å være det naturlige førstevalget gjennom å gi enestående opplevelser. Derfor setter vi alltid kunden i fokus og har i dag en svært høy kundetilfredshet.

I 2009 endret Krogsveen profil og innførte symbolet Lime, som står for merverdi skapt
gjennom kunnskap og erfaring opparbeidet gjennom mer enn 35 år. LItt MEr siden 1975.

Et av Krogsveens unike systemer er BoligsøkerRegisteret, som gjør at eiendomsmeglerne kan følge opp flere tusen potensielle kjøpere.

Krogsveen har 46 meglerkontorer med hovedvekt på Østlandet, samt Stavanger, Bergen og
Ålesund og rundt 300 ansatte. Markedsandelen ligger mellom 10 og 30 prosent i Krogsveens nedslagsfelt, i 2013 formidlet selskapet 7 700 boliger og hadde en omsetning på 457 millioner kroner. Selskapet er eid av Danske Bank.