Å skille seg ut i mengden

Hvordan skal man skille seg ut fra mengden når det er stor konkurranse i boligmarkedet? Krogsveen gir deg noen enkle råd du kan følge.

Før du skal selge kan det lønne seg å bruke tid på å se på boligannonser for tilsvarende boliger. Noter deg hva du syns fungerer og ikke i markedsføringen og ta med deg dette når du sammen med megler skal utforme annonsen og salgsoppgaven.

Bilder

Bilder sier mer enn ord og dette gjelder også i en boligannonse. Folk bruker mye tid på å se på bildene. Derfor er dette viktig. Fotografen tar selve bildene, mens du må sørge for at motivet er fint.

Les enkle tips til hvordan du forbereder boligen til fotografering.

Har du sett noen boligbilder du liker godt i en annonse, kan du spørre om fotografen kunne tenke seg å ta tilsvarende bilder til din annonse.

Kanskje er det visse detaljer du har satt ekstra pris på ved boligen du skal selge. Et nærbilde av en fin dør, eller et pent gulv kan være med å fremheve det unike ved boligen.

Megler hjelper til med å plukke ut det bildet som passer å bruke som hovedbilde i annonse(r) og i salgsoppgaven.

Tekst

Annonsering av boligen din er helt essensielt for at folk skal komme på visning. En god tekst i annonsen - sammen med bilder - er derfor viktig, der overskrift med den innledende teksten er aller viktigst for å fange interessen til boligjegerne. Megler har god erfaring med hvordan man bruker tekst i markedsføring av boliger. Still deg gjerne spørsmålet om hvorfor du kjøpte boligen i utgangspunktet og se hvordan dette stemmer med teksten i markedsføringen. Det er lov å komme med innspill.

Styling av boligen

Det er flere som har benyttet seg av styling når de skal gjøre klar boligen til fotografering. Spør gjerne megler om dette er lurt i ditt tilfelle. I et tomt hus eller leilighet kan det være lurt å få inn litt møbler. Styling vil derfor en enkel løsning for å skille seg ut i et tøft boligmarked. Både for å tiltrekke seg boliginteressenter og for å oppnå høyere pris ved salg.

Om du velger å gjøre klar boligen selv kan det være lurt å tenke litt utradisjonelt, så lenge noen retningslinjer følges. For eksempel som at det er ryddig og at det ikke for mange møbler.

Les flere tips til hvordan du klargjør boligen for salg

Trikset er å få frem følelser hos de boliginteresserte om at; her kan jeg trives. Man må få boligen til å være innbyderne og hjemmekoselig, samtidig som det ikke bør være mange personlige spor om hvem som bor der/ har bodd der. For mange personlige eiendeler på visning kan føre til at de på visning føler at de heller er på besøk hos noen, enn at de er ute og ser etter sitt nye hjem. Friske urter på kjøkkenet sammen med friske grønnsaker og olivenolje kan skape en ide om trivsel hos boligkikkerne. Det samme med puter, pledd og stearinlys på verandaen

Lykke til med boligsalget! Om du trenger flere tips til salg av din bolig, ikke nøl med å ta kontakt med en av våre meglere.

• boligannonser
  • råd
  • boligmarkedet

Krogsveen har spesialisert seg på eiendomsmegling siden 1975. Vi skal være det selvfølgelige førstevalget gjennom å gi våre kunder en enestående opplevelse!