Gi skriftlige bud med mobilen

Med bud-appen til Krogsveen kan du legge inn skriftlig bud uansett hvor du er. Budgivningen blir derfor mye enklere og appen oppfyller de nye kravene om at hvert eneste bud skal være skriftlig fra 1. januar 2014.

– Det å oppfylle Finansdepartementets krav om at alle bud skal være skriftlige, inkludert budforhøyelser, kan bli tungvint dersom budskjema skal fylles ut for hånd hver gang man skal legge inn et bud. Faksmaskinen har jo tradisjonelt blitt brukt til å levere skriftlige bud. Dette opplever mange som tungvint i dagens digitale samfunn, sier salgsdirektør i Krogsveen, Karsten Onsrud.

Bruker du Krogsveens bud-app trenger du bare å fylle inn de generelle opplysningene første gang du tar i bruk appen, slik at det er raskt og enkelt å inngi bud når man finner eiendommen man vil by på.

Kan by på alle eiendommer
– Appen kan brukes til å legge inn bud på alle eiendommer som er til salgs, også boliger som selges gjennom andre meglere. Den husker også hvilke boliger du tidligere har bydd på, og budforhøyelser, forteller Onsrud.

Hver gang du skal by på en eiendom, eller forhøye budet må du taste inn din pin-kode. Dette gjør at appen ivaretar sikkerheten bedre enn en gammeldags faks. Selve budskjema blir generert til en PDF etter at du har fylt inn en budsum, ønsket overtakelse, eiendommens informasjon og e-post til megler.

Budskjemaet blir sendt inn til megler og inneholder alle de opplysningene som kreves i ett budskjema, forteller Onsrud.

Les mer om hvordan du bruker appen

Tilgjengelig
Siden det fra neste år av blir et krav om at alle bud skal være skriftlig, kan det for mange bli vanskelig å sende inn bud med faks. Jobb, reise og andre hverdagslige gjøremål kan gjøre at det da blir vanskelig å kunne delta i en budrunde. Med Krogsveens bud-app blir dette mye enklere.

– Sitter du fast i trafikken, eller er du på hytta vil ikke dette lenger være et hinder for å være med i en budrunde, sier Onsrud.

Ny måte å by på
– Finansdepartementets nye krav til skriftlighet kan bli krevende for mange. Uansett er det nå mulig å bruke Krogsveens bud-app til å by på alle eiendommer gjennom alle meglere, både på Android og iPhone, avslutter Onsrud.

Forbrukermyndighetene har allerede gratulert Krogsveen med nyvinningen.

• Nye produkter, tjenester

• skriftlige bud
  • bud-app

Krogsveen har spesialisert seg på eiendomsmegling siden 1975. Vi skal være det selvfølgelige førstevalget gjennom å gi våre kunder en enestående opplevelse!