Berg-Hansen skal støtte sosiale entreprenører

Berg-Hansen har inngått et samarbeid med Kronprinsparets Fond og skal støtte de fire prosjektene Pøbelprosjektet, Kjør for livet, Arbeidsinstituttet i Buskerud og GatekunstAkademiet med bistand til reisevirksomhet i 2014.

- Dette er en kjempeflott nyhet for våre prosjekter. Alle kostnader som kan kuttes er gode nyheter, for da kan enda mer av de økonomiske midlene gå direkte til arbeidet for og med ungdom. Berg-Hansen dekker mye av reisekostnadene, men vil også bistå med sin reisefaglig kompetanse, sier daglig leder i Kronprinsparets Fond, Solfrid Flateby.

Ungdom i Norge og Brasil
Berg-Hansen støtter også organisasjonen Karanba som jobber med å utvikle barn og unge i Brasil. Ønsket er å gi en bedre fremtid, håp og tro på livet. Nå skal ungdom i Norge også få gleden av det sosiale engasjementet til reisebyrået.
- For oss er det viktig å støtte barn og unge i Norge og utlandet, Vi er stolte av å få samarbeide med Kronprinsparets Fond og de prosjektene som vi skal støtte, fordi vi ser at vi bidrar til å gi barn og unge en bedre fremtid. Dette er også fremtidens arbeidstakere, sier kommunikasjonsdirektør i Berg-Hansen, Anette M. Koefoed.

Verdi fra samarbeidspartnere
Kronprinsparets Fond arbeider for å styrke ungdom og sette søkelys på ungdomstiden gjennom utvalgte prosjekter over tid. Fondet bidrar med økonomisk støtte, men mest av alt med tjenester av høy verdi. Dette gjøres gjennom et større nettverk av samarbeidspartnere og –prosjekter, og Berg-Hansen avtalen er et eksempel på direkte besparelser for prosjektene gjennom en partner for Fondet.
- Det som er vår styrke og som gir våre prosjekter «mer», er nettopp at både Fondet og våre partnere bidrar med kunnskap, kompetanse, konkret arbeid, veiledning og rådgivning, i tillegg til den økonomiske støtten vi gir. Dette samarbeidet med Berg-Hansen er et godt eksempel på hvordan Fondet også kan være en god «døråpner» til konkret verdi for prosjektene, avslutter Flateby.

Om Berg-Hansen
Berg-Hansen jobber for en enklere, tryggere og mer lønnsom reisehverdag. Selskapet formidler jobbreiser, gruppeturer, konferanser og feriereiser. Sammen med den internasjonale partneren Carlson Wagonlit Travel, er Berg-Hansen en av verdens største reisebyråkjeder. I Norge er selskapet representert over hele landet.

Anette Maltun Koefoed, Kommunikasjonsdirektør for Berg-Hansen
tlf. 97587999, amko@berg-hansen.no

Solfrid Flateby, daglig leder i Kronprinsparets Fond
tlf.900 35 897, solfrid@kppfond.no

Om Kronprinsparets Fond:

Les mer om fondet: http://kronprinsparetsfond.no/fondet
Les mer om prosjektene : http://kronprinsparetsfond.no/prosjekter

• pøbelprosjektet
  • reisebyrå
  • berg-hansen
  • gatekunstakademiet
  • unginvest aib

Kronprinsparets Fond ønsker å sette søkelys på ungdomstiden
 og fange opp unge mennesker som av ulike årsaker risikerer å falle utenfor. Noen mangler sosial kontakt og trygge voksenpersoner. Andre mangler motivasjon og dropper ut av skolen, eller blir av andre årsaker stående på siden av fellesskapet. I ungdomstiden handler ikke tilhørighet nødvendigvis om lengsel etter noen å være sammen med, men om å føle seg som en del av noe.

Fondet støtter til enhver tid fire prosjekter som mottar økonomisk støtte, og blir en del av kompetansenettverk som deler utfordringer og erfaringer med hverandre. Alle prosjektene har en ambisjon om å gi unge nye arenaer å lykkes på. Fondet skal bidra til at det arbeidet prosjektene gjør blir enda mer synlig i offentligheten, slik at flere kan se verdien av den, bli inspirert og selv gjøre en innsats. For året 2013/2014 støtter Kronprinsparets Fond Pøbelprosjektet, Kjør for livet, Gatekunstakademiet og Arbeidsinstituttet i Buskerud.