PØBELPROSJEKTET: Starter «Pøbelgerilja»

Etter mange års suksess med å gi ungdom i Norge som har falt utenfor samfunnet en ny start og et bedre liv, starter Pøbelprosjektet opp en «Pøbelgerilja», som åpner mulighetene for flere instanser og privatpersoner til å kjøpe plasser i programmet eller annen oppfølging via Pøbelprosjeket.

- Tradisjonelt sett har vi jobbet mest sammen med NAV, og det skal vi også fortsette med, men vi ser det er et ønske om å kunne delta i programmet for flere. Dette blir derfor et tilbud til privatpersoner, bedrifter, kommuner, fylker og staten, hvor vi kan gjennomføre alt fra gruppekurs over flere uker til individuelle samtaler med foreldre og ungdom, sier gründer og sjefspøbel, Eddi Eidsvåg.

Om Pøbelgeriljaen:

- Bygger på pøbelmetodikk og –program

- Tilbyr kortere og lengre kurs og programmer, veiledning, gruppe- og individuell oppfølging, hjelp til arbeid m.m. i hele Norge

- Kan starte opp i løpet av kort tid (en-tre uker)

- Tar oppdrag for privatpersoner, bedrifter, kommune, fylke og stat

- Tilbyr livstidskontakt for pøbler

Hva gjør Pøbelgeriljaen?

• Vi lærer ungdom å tro på seg selv

• Vi tror på ungdom

• Vi viser ungdommen konsekvensene av deres valg

• Vi gjør ungdom i stand til å velge

• Vi har arbeidsgivere over hele Norge som vi ansette pøbler

• Vi ansetter lokale pøbelarbeidere

• Vi søker samarbeid med NAV og andre

• Vi vet at ressursene ligger i ungdommene

• Vi er gode nok – Du er god nok!

Om Pøbelprosjektet

Pøbelprosjektet har som mål å få unge mennesker som av en eller annen grunn står utenfor det etablerte skolesystem og arbeidsliv ut i jobb eller videreutdannelse. Pøbelprosjektet motiverer og lærer den enkelte til å ta i bruk sine egne ressurser, som man mener er nøkkelen til jobb, utdannelse og konstruktiv deltagelse i samfunnet.

Dette gjøres på en måte og i et språk den unge forstår og respekterer. Resultatene skapes ved hjelp av dyktige, motiverte og sterkt engasjerte medarbeidere i samarbeid med bedrifter og offentlige instanser som forstår problemene og ønsker løsninger.

Pøbelen lærer å bruke sine egne ressurser for å oppnå sine mål. Mange pøbler kjenner ikke sine egne ressurser og hvilke muligheter de har - som er attraktive for samfunn og næringsliv. I Pøbelprosjektet lærer de dette. De lærer å bruke egne ressurser for å oppnå sine mål. Slagordet til Pøbelprosjektet er «Eg e’ go’ nok!»

Per i dag er Pøbelprosjektet på følgende steder: Elverum, Kongsvinger, Oslo, Lier, Drammen, Røyken, Drangedal, Kragerø, Arendal, Grimstad, Lillesand, Birkeland, Søgne, og Rogaland, Stavanger.

Pøbelprosjektet AS har i dag samarbeidsavtaler med blant annet FERD SE og Kronprinsparets Fond.

Interessert i Pøbelgeriljaen?

Send mail til post@pobelprosjektet.no eller ring tlf. 51 51 09 20

• eddi ei
  • pøbelgerilja
  • pøbelprosjektet

Kronprinsparets Fond ønsker å sette søkelys på ungdomstiden og fange opp unge mennesker som av ulike årsaker risikerer å falle utenfor. Noen mangler sosial kontakt og trygge voksenpersoner. Andre mangler motivasjon og dropper ut av skolen, eller blir av andre årsaker stående på siden av fellesskapet. I ungdomstiden handler ikke tilhørighet nødvendigvis om lengsel etter noen å være sammen med, men om å føle seg som en del av noe.

Fondet støtter til enhver tid fire prosjekter som mottar økonomisk støtte, og blir en del av kompetansenettverk som deler utfordringer og erfaringer med hverandre. Alle prosjektene har en ambisjon om å gi unge nye arenaer å lykkes på. Fondet skal bidra til at det arbeidet prosjektene gjør blir enda mer synlig i offentligheten, slik at flere kan se verdien av den, bli inspirert og selv gjøre en innsats. For året 2014 støtter Kronprinsparets Fond Pøbelprosjektet, Kjør for livet, Gatekunstakademiet og Arbeidsinstituttet i Buskerud.