Vinner kunstkonkurranse SAMMENomGATA

Pressemelding   •   apr 30, 2019 10:57 CEST

Softening the Curves, Bedlam's Big Low Down, St Paul, Minnesota. Foto Christian Glauss

BodyCartography Project er kåret til vinner av konkurranse om kunst til Schous plass.

BodyCartography Project ved danserne Olive Bieringa og Otto Ramstad skal utvikle et kunstprosjekt som kombinerer stedsspesifikk performance og offentlige workshops.

Dette vil finne sted på hele parkområdet på Schous plass høsten 2019, med vekt på september måned.Juryen som fortetok utvelgelsen, mener prosjektet har store muligheter til å styrke Schous plass som sosialt rom samt åpne for tilstedeværelse, kommunikasjon og glede.

Juryen mener videre at BodyCartography Project kan bidra til å utvikle forståelsen for temporære kunstuttrykk i det visuelle kunstfeltet.

Se hele juryuttalelsen

• Kulturetaten i Oslo kommune har fagansvaret for kunst og kultur i kommunen. Kulturetaten skal tilrettelegge for et bredt og mangfoldig kulturtilbud i Oslo. Oslo byarkiv, Popsenteret, Øvingshotellet, Vigeland-museet, Oslo kommunes kunstsamling, kulturhistoriske eiendommer, Oslo kulturnatt, Oslo kulturskole og økonomitilskudd til kunst og kulturtiltak, ferieleire, frivillige barne- og ungdomsorganisasjoner og musikkliv er også endel av etatens portefølje.

Kommentarer (0)

Kommentar