Saint-Gobain bygger hus for Heidi Weng

Weber, Gyproc og Bøckmann stiller med felles stand på Bygg Reis Deg. Temaet er hverken Leca, mørtel, gips eller glass - men trivsel. Der skal de snakke om en helt ny måte å tenke byggeri på. Konseptet heter My Comfort, og handler om fem verdier som påvirker folks opplevelse av komfort i bygninger. Det aller første huset med My Comfort-løsninger bygger de for skiløper Heidi Weng.

Adm dir. Vidar Eikeset i Gyproc forklarer My Comfort-konseptet:
- I dag oppholder vi oss ca 90% av tiden innendørs, så bygningenes kvalitet har avgjørende betydning for hvordan vi har det som mennesker. Med dette som bakgrunn har Saint-Gobain-bedriftene Weber, Gyproc og Bøckmann Glassolutions sammen med Glava utviklet konseptet My Comfort, som i bunn og grunn handler om trivsel, helse og komfort.

My Comfort handler om hvordan vi skal oppnå optimal bokomfort. Dette har vi brutt ned i fem verdier, som vi kaller for Lev, Hør, Se, Pust og Spar.
LEV: Opplevelsen av innendørs komfort bestemmes av lufttemperatur, fuktighet, trekk og mange andre faktorer. Faktorer som alltid ivaretas med My Comfort.
HØR: My Comfort tar hensyn til støy utenfra, vibrasjoner lyder mellom rom, gjenklang og taletydelighet. Et rom og en bygning med god akustikk, er en bygning det er godt å være i.
SE: Opplevelsen av visuell komfort påvirkes av lysforhold, innsyn og utsyn, gjenskinn, naturlig  lys og lyskvalitet. My Comfort sørger for riktig lys til riktig tid.
PUST: Det handler om inneklima. Om å kunne puste inn frisk luft, å filtrere bort forurensende stoffer og uønskede lukter. Det handler om å puste inn, puste ut og føle seg frisk.
SPAR: My Comfort lar deg spare mer enn penger, det er en økonomisk måte å bygge på. Men det er også en bærekraftig måte som sparer miljøet i tillegg til lommeboka.

Bygger hus for Heidi Weng
På Bygg Reis Deg 2015 lanseres dette konseptet sammen med det som blir Norges første hus med My Comfort-løsninger. Bedriftene skal nemlig bygge et hus for skiløperen Heidi Weng der disse verdiene er premissgiverne for bygget. Huset er tegnet av Sanden+Hodnekvam Arkitekter og blir bygget helt og holdent tilpasset Heidi, med utvalgte My Comfort-produkter og løsninger skreddersydd spesifikt for Heidis ønsker og behov.

Saint-Gobain ønsker velkommen til å Bygg Reis Deg, stand C01-06.

Heidi Weng og arkitekt John Sanden vil også være tilstede på standen (tidspunkt kommer senere)

Kontaktperson: Vidar Eikeset, Gyproc AS. Tlf. 916 27357. e-post: vidar.eikeset@gyproc.com

• heidiweng
  • my comfort