Kranselag på Wenghuset

Skiløper Heidi Weng er nå godt i gang med oppføringen av sitt fremtidige hjem på Lillehammer. Wenghuset blir Norges første bolig med My Comfort-løsninger fra Saint-Gobain som vil sikre optimale behovstilpassede løsninger for Heidi. Wenghuset oppføres i tett samarbeide med Saint-Gobain-selskapene Weber, Leca, Gyproc, Bøckmann Glassolutions og partner på isolasjon Glava, mens byggearbeidet utføres av Norgeshus Tinde Bolig.

Det modernistiske og fremtidsrettede murhuset er tegnet av arkitektene Sanden + Hodnekvam, og bygges over tre plan på en skrående tomt rett sør for Lillehammer med utsikt mot Mjøsa og kjøkkenutgang til skiløyper.

Etter om lag seks måneders byggearbeid er nå Wenghuset «tett», og i tradisjon tro inviterte byggherre Heidi til kranselag for alle håndverkere og samarbeidspartene på byggeplassen. Marsipankake og bålkaffe ble servert i garasjen, mens alle fikk anledning til en omvisning i hovedhusets tre etasjer.

«Takk for kjempeinnsats på bygget i høst, nå begynner huset virkelig å ta form og jeg gleder meg enda mer til å flytte inn her», sa Heidi i det hun serverte første kakestykket til Stein Løland, byggeleder i Tinde Bolig.

My Comfort-konseptet tar utgangspunkt i optimale bærekraftige løsninger for trivsel, helse og komfort i boligen: gjennom mange år har boligbyggerens fokus vært på energiforbruk, estetikk og interiør, mens selve opplevelsen av å bo i boligen har vært mindre viktig.

Konseptet My Comfort by Saint-Gobain setter helse og velvære i sentrum av boligen og leverer en rekke løsninger som vil skape økt bokomfort. Med økt bokomfort vektlegges betydningen av godt og naturlig lys, riktig og stabil temperatur, god lyd og luft for vår helse og trivsel.

- Ved å løfte frem viktigheten av økt boligkomfort og god boligøkonomi tilbyr Saint-Gobain nå et konsept som skal gjøre det enklere for boligbyggeren å velge behovstilpassede produktløsninger.

Wenghuset bygges av Norgeshusrepresentanten Tinde Bolig, og Norgeshus tilbyr nå Komfortpakker i alle sine boliger. - Disse pakkene er utviklet sammen med Saint-Gobain og gir optimal bruk av våre løsninger når det gjelder å skape god boligkomfort.

• bolig
  • fasade
  • gulv
  • lettvegg
  • miljø
  • murhus
  • våtrom
  • weber

Weber er den ledende bedriften innen murverk og murverksrelaterte produkter i Norge, og eies av det franske konsernet Saint-Gobain. I Norge er vi nesten 300 ansatte, og har rundt 1000 forhandlere rundt om i landet. Blant våre produkter finner du Leca blokker, piper, byggeplank (etasjeskillere) og løs Leca (kuler). Dessuten et utstrakt sortiment av sparkel og avrettingsmasser, mørtler, spesialbetong og våtromsprodukter.