Nå kommer Lekia også til Bergen!

Nå kommer Lekia også til Bergen! Endelig kommer Norges mest offensive og Nordens største leketøyskjede også til Vestlandets hovedstad, med hele 3 butikker i Bergensområdet, på Lagunen, Vestkanten og Horisont.

- Vi har lenge ønsket oss å få med disse gode butikkene i vår kjede. Vi starter allerede nå planleggingen for hvordan kunder i Bergensområdet skal oppleve at Lekia kommer til byen. Vi vil ha tidenes råeste markedsplan for å promotere de kuleste lekebutikkene i byen som skal ha fantastiske aktiviteter på senterne. Lekia tror på den fysiske butikken som en viktig del av vår omnikanalsatsing og vi ser for oss at vi skal åpne mange butikker på gode handelssteder i Norge, sier Lekias kjedeansvarlige Espen Sandberg. Vårt volum gir oss førstevalget til eksklusive artikler og vi har en stor portefølje med egne merkevarer. Og i år vil vi øke med nye kategorier som vi tror vil falle i smak.

- John Ripman som eier butikkene i Bergen har mange års fartstid i leketøybransjen. Tidligere drev han Brio-butikk og senere i Nordic toy team kjeden Kozmos, der han også var med i kjedens styre. Jeg har lenge tenkt på å bytte kjedetilhørighet og for meg er det viktig å tilhøre den største faghandelskjeden i Norden. Jeg har satt meg veldig godt inn i hvordan Lekiakjeden arbeider for å øke trafikken til butikkene og for å skape etterspørsel etter produktene. Planleggingen av omprofileringen og ombyggingen for å bygge gode leketøysbutikker med opplevelser for hele familien er i gang nå og vi gleder oss, dette blir bra sier Ripman.

- Butikkene vil omprofileres i løpet av sommeren, og vil fremstå i ny drakt til den 1 juli. Vi ser frem til å finne et bra sortiment sammen med Lekia for å presentere de beste lekene til barn i Bergen, og vi gleder oss til å vise de frem når vi ønsker velkommen i juli.

• Detaljhandel

Lekia er Nordens største leketøyskjede med 140 butikker i Sverige og Norge samt en omfattende importør av både leketøy og babyprodukter, og omsetningen over disk vil i år runde 1,6 milliarder kroner. Vi ønsker å være etablert på alle interessante handelsteder i landet med flotte og inspirerende butikker med engasjerte drivere. Samtidig kompletterer vi den fysiske butikken med netthandel i både Sverige og Norge, der vi tilbyr våre kunder et enda bredere sortiment for gratis henting i butikk eller levert hjem.

Vi finnes på det lille stedet, i det store kjøpesenteret og midt i sentrum. Våre butikker kan se forskjellige ut inni, men alle heter Lekia og har samme grunnsortiment og kundepolicy. Det er viktig for oss at du som kunde skal oppleve hvor enkelt og morsomt det er å handle hos oss. Om du handler et leketøy i Mandal kan du bytte det i Kirkenes om det passer deg bedre.