LEXUS MED HYBRID SYVSETER

Nye RX 450h L byr på Lexus-kvalitet for flere

• Plass til syv passasjerer
      • Tredje seterad med elektrisk nedfelling som standard
      • Skinnseter og tre-sone klimaanlegg som standard
      • Automatisk bakluke
      • Selvladende Hybrid

• Familier vil nå kunne boltre seg i enda mer plass takket være den nye luksushybriden RX 450hL med tre seterader. RX skapte luksus crossover-segmentet for 20 år siden, og har siden den gang vært en av de mest populære modellene fra Lexus.

Med den nye RX L-modellen kan Lexus-kunder nå nyte enda mer plass, uten å gå på akkord med styling og kjøreegenskaper. Karosseriet er 110 mm lenger, og vinduet i bakluken har en brattere vinkel. Dette gir passasjerene bedre plass, og bedre lastekapasitet. Setene har en 60/40 splittkonfigurasjon.

Med en hendel kan andre rad glis framover for å gi tilgang til tredje rad, som byr på samme komfort og luksus som raden i midten. Sistnevnte er noe høyere for å gi bedre benplass til de bakerst. Et tre-sone klimaanlegg sørger for separat aircondition med egne vifter på rad 3.

Detaljer som fremhever allsidigheten inkluderer elektrisk nedfelling av tredje rad, flatt gulv i bagasjerommet, koppholdere til tredje rad, bagasjeromsduk og skjulte glideskinner.

Lexus signaturdesign

Nye RX 450hL kommer med den samme prisvinnende sikkerheten, stylingen, luksusen og ytelsene til RX 450h. Kombinasjonen av allsidigheten til en SUV og komforten til en luksussedan understrekes av en blanding av skarpe linjer og vinkler. Spindelgrillen har en elegant ramme i krom-finish. LED-hovedlysene har tre L-formede elementer på hver side.

C-stolper i elegant svart utførelse skaper en illusjon av et svevende tak. LED baklys tar igjen L-temaet og går på tvers av bakskjermene og bakluken. RX L er tilgjengelig med 20” felger som fremhever den kraftfulle framtoningen. Lakken kommer med et riperesistent og selvreparerende lag med makromolekylær polymer.

Lexus Sikkerhet

Lexus Safety System + er standard og inkluderer: Kollisjonsvern (PCS) og fotgjengergjenkjenning, Filsassistent med aktiv styre-input (LKA), Automatiske fjernlys (AHB) og Adaptiv Radar Cruisekontroll. Airbager dekker alle tre seteradene. Modellen har oppnådd maksimale 5 stjerner i EuroNCAP.

På høyere utstyrsgrader får man Blindsonevarsel (BSM) med 360 graders oversikt rundt bilen (PVM), Intelligent parkeringssensor (IPM), et system som oppdager kryssende trafikk ved rygging og Adaptive fjernlys (AHS).

RX 450hL – luksushybrid for flere

For familier som trenger tre seterader er Lexus RX 450hL den ideelle luksushybriden. Hybrid-systemet kombinerer en 3,5-liters V6 bensinmotor med to elektriske motorer. Samlet effekt er 313 hestekrefter.

Firehjulstrekksystemet er unikt for hybrid: i stedet for en mekanisk kobling mellom akslingene, driver en el-motor bakhjulene ved behov for optimalt grep. Understellet er satt opp med tanke på underholdende kjøreegenskaper og komfort. Elektrisk servostyring (EPS) gjør den lett å manøvrere og gir tydelige tilbakemeldinger gjennom rattet. Adaptiv fjæring (AVS) som justerer dempingen i henhold til underlaget er tilgjengelig som ekstrautstyr.

Uovertruffent innvendig design

Interiøret er rikt på detaljer og har blant annet seter som former seg etter passasjeren. Treverk som kurver seg fra midtkonsollen mot hanskerommet kommer i en rekke utførelser, for eksempel Matt bambus, Valnøtt, Mørk brun Shimamoku med flere. Head-up display (HUD) I farger er også tilgjengelig: det projiserer nøkkelinformasjon på frontruten og bidrar til at man kan holde fokus på veien.

Multimedia

Kraftig audio og fremragende skjermer tilfredsstiller multimedia-behovene til selv de mest kresne. USB-porter, AUX-inngang og DAB+ er standard og anlegget betjenes på en 8” skjerm. Man kan også velge et Mark Levinson® Premium Surround-system med 15 høyttalere. En 12,3” skjerm med split-screen-funksjon lar sjåføren betjene flere systemer samtidig. Systemet styres via en Remote touch fjernkontroll.

RX L i Genève

RX 450L kan ses på Lexus-standen i hall 4 i Palexpo.

Spesifikasjoner:

• Motor: Lexus Hybrid Drive: 3.5-liter V6. 2 elmotorer.
      • Total effekt 230 kW (313hk)