LG G4 TIL NORGE I JUNI – «SKINN-MOBILEN» SOM ALLEREDE HAR SKAPT REKORDINTERESSE

LG G4 TIL NORGE I JUNI – «SKINN-MOBILEN» SOM ALLEREDE HAR SKAPT REKORDINTERESSE

I dag starter forhåndssalget av LG G4 hos norske forhandlere, mobilen blir tilgjengelig første uken i juni. Smarttelefonen med et bakdeksel i ekte skinn og et avansert men brukervennlig kamera har allerede skapt rekordstor interesse, både globalt og her i Norden.

OSLO, 13 mai, 201– I dag, den 13 mai, begynner norske forhandlere å ta imot forhåndsbestillinger av LG G4, som beregnes å være tilgjengelig i norske butikker den første uken i juni. Interessen blant norske forbrukere for den mye omtalte mobilen med superkamera og ekte skinn på baksiden er rekordstor. Blant annet har LG mottatt nesten 24 000 søknader i Norden om å bli testpilot for LG G4 hos Smartson. Dette er et av de høyeste antallet søkere noensinne for en hjemmelektronikkprodusent hos testselskapet.

– LG G4 sin forgjenger, LG G3 var vår mest solgte smarttelefon i de nordiske landene gjennom tidene, og vi ser frem til å slå den rekorden med LG G4. Årets modell er den perfekte kombinasjonen av fantastisk hardware og eksklusivt design. At det er allerede er så stor interesse blant forbrukerne er naturligvis veldig gøy og lovende, sier Kristoffer Ejebro, nordisk produktspesialist for Mobile Communications i LG Electronics.

Fashion- tilbehør og avansert smarttelefon i ett
LG har fokusert ekstra mye på bakdekselet i utviklingen av LG G4. Telefonen vil være tilgjengelig i seks forskjellige versjoner på det norske markedet. Tre av disse bakdekslene er laget av miljøvennlige plantefarget skinn i fargene brun, svart og rød, med en dekorativ søm som gjør den nye LG G4 like mye til et motetilbehør som en state-of-the-art smarttelefon. LG G4 kommer også i tre versjoner med stilige mønstrede metalliske bakstykker i fargene grå, gull og hvit.

LG G4 er også utstyrt med den nyutviklede og sterkt oppgraderte skjermen IPS Quantum Display. Den 5,5-tommers store skjermen med Quad HD-oppløsning på 2560x1440 har 20 prosent bedre fargegjengivelse, er 25 prosent mer lyssterk og har 50 prosent høyere kontrast i forhold til skjermen på LG G3.

Avansert kamera med F1.8, forbedret bildestabilisering og fargespektrumsensor
LG har utviklet 16MP kameraet i LG G4 slik at du skal kunne å ta flotte bilder selv når lysforholdene er ikke ideelle. Foruten det fantastiske objektivet og en blenderåpning på F1.8 har LG forbedret ytelsen dårlig lys ytterligere ved en oppdatert optisk bildestabilisering.

Kameraet i LG G4 er også det første i markedet for smarttelefoner med en avansert fargespekter-sensor som gir mer nøyaktige farger i bildet, slik at de røde fargene ikke lenger ser ut til å være lys oransje og hvitt vil ikke blir til en kjedelig gul-tone. Sensoren bruker RGB-verdier fra omkringliggende lyskilder og infrarødt lys for å justere hvitbalanse og fargen til blitsen – slik at bildene dine blir så virkelighetsnære som mulig.

Den nye manuelle modusen lar også viderekomne brukere eksperimentere med innstillinger som fokus, lukkertid, ISO, eksponeringskompensasjon og hvitbalanse. Bildene kan deretter lagres i RAW-format for mer fleksibilitet i etterbehandling av bildene. Selv det front-rettede kameraet har fått en kraftig oppdatering med en oppløsning på 8MP og Gesture Interval Shot, som øker muligheten for å ta den perfekte «selfien» med en enkel bevegelse med hånden, gjennom at den tar fire bilder med to sekunders mellomrom.

Pris og tilgjengelighet
LG G4 er forventet å være tilgjengelig i butikkene i løpet av den første uken i juni. Anbefalt utsalgspris for skinn-versjonen (inkludert et ekstra bakdeksel i Shiny Gold) er 5990 kr. og 5490 kr. for metallic-versjonen.

Høyoppløste bilder og videoer
For høyoppløselige bilder av nye LG G4, gå til LGs bildearkivog skriv «LGG4» eller «H815» i søkeruten til venstre. For mer informasjon om LG G4, se produktsiden, produktvideoer på LG Nordic YouTube samt tidligere pressmeldinger.

Tekniske spesifikasjoner*:

• Prosessor: Qualcomm® Snapdragon™ 808 Prosessor med X10 LTE
  • Bildeskjerm: 5.5-tommer Quad HD IPS Quantum-bildeskjerm (2560 x 1440, 538ppi)
  • Minne: 32GB eMMC ROM, 3GB LPDDR3 RAM / microSD slot
  • Kamera: Baksiden 16MP med F1.8 Aperture / OIS 2.0 / Fremsiden, 8MP med F2.0 Aperture
  • Batteri: 3,000mAh (Utskiftbart)
  • Operativsystem: Android 5.1 Lollipop
  • Størrelse: 148,9 x 76,1 x 6,3 – 9,8mm
  • Vekt: 155g
  • Mobilnettverk: 4G / LTE / HSPA+ 21 Mbps (3G)
  • Tilkoblinger: Wi-Fi 802.11 a, b, g, n, ac / Bluetooth 4.1LE / NFC / USB 2.0
  • Farger: Genuine Leather Brown, Genuine Leather Black, Genuine Leather Red, Metallic Grey, Shiny Gold, Ceramic White

* Spesifikasjoner og farger kan variere mellom ulike regioner og kan endres uten varsel.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobilkommunikasjon med over 87 000 ansatte fordelt på 113 kontor verden rundt. LG oppnådde en global omsetning på USD 44,2 milliarder for 2012. LG består av fem forretningsområder - Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning & Energy Solution og Vehicle Components – og er en av verdens største produsenter av flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap. Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Den nordiske omsetningen hadde en oppgang i 2013 til nær 2 milliarder NOK. For mer informasjon besøk www.lg.com.

Om LG Electronics Mobile Communications
LG Electronics Mobile Communications Company er et globalt ledende selskap innenfor mobil kommunikasjon. Gjennom sin fremstående teknologi og innovative design utvikler LG produkter som skaper en bedre livsstil for konsumenter verden over via en komplett smarttelefon-opplevelse. Som et ledende selskap innen 4G Long Term Evolution (LTE) fortsetter LG sitt engasjement for å skape banebrytende LTE-teknikk og møte konsumentenes behov gjennom differensierte LTE-produkter av høyeste kvalitet, som baseres på selskapets besittelse av LTE-patent og tekniske kunnskap.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.