LG introduserer TV med Active HDR, Nano Cell-teknologi og Super UHD

LG introduserer TV med Active HDR, Nano Cell-teknologi og Super UHD

LCD-baserte TV-apparater får et skikkelig løft gjennom LGs nye modeller for 2017. Modellene som vises frem for første gang på CES gir bedre fargegjengivning, lysere bilde og flere detaljer.

OSLO, 2.januar, 2017 ― Premiumsegmentet innenfor LGs LCD-baserte TV-apparater får et skikkelig løft med de nye Super UHD-modellene i 2017. Den største nyheten er Nano Cell-teknologien som fungerer som et mikroskopisk partikkelfilter som gir renere og klarere fargegjengivning. Videre har premiummodellen også Active HDR med støtte for samtlige HDR-standarder og oppgradert maskinvare for versjon 3.5 av LGs sitt Smart TV-system, webOS. Sist, men ikke minst, så har samtlige modeller et lydsystem fra Harman Kardon som gir en fantastisk lydopplevelse.

Hva gjør Nano Cell-teknologien?
Et LCD-panel med LGs Nano Cell-teknologi gir store fordeler for både fargegjengivning og for brukerens seervinkel. Bildepanelet har et ekstra filter som ved hjelp av en stor mengde partikler, med en diameter på en nanomenter, absorberer overflødig lys. På denne måten filtreres fargene slik at det som gjengis på TV-skjermen er mer likt virkeligheten, enn det som er mulig uten slik Nano Cell-teknologi. Vanligvis blir fargene bleke når man ser på TVen fra siden, men med de nye LCS-modellene fra LG blir fargegjengivingen helt lik det som innholdsprodusentene hadde sett for seg.

Toppmodell i LCD-segmentet
LG SJ950V er toppmodellen blant 2017-nyhetene. Den har et tynt og elegant design som minner mye om OLED-modellene. I tillegg har den en minimalistisk fot, noe som gjør at den blir et naturlig blikkfang i stuen. SJ950V kommer i størrelsene 86, 75, 65 og 55 tommer. Gjennom Active HDR, har modellen støtte for filmbransjens Dolby Vision, HDR10 samt den nye standarden HLG (Hybrid Log Gamma). HDR, som fikk sitt store gjennombrudd i innenfor TV i 2016, er en teknologi som øker detaljnivået i bildets lyse og mørke områder.

SJ850V - Stilren og stabil
Mellommodellen i premiumsegmentet har samme egenskaper som sin storebror SJ950V, men med en noe større ramme rundt bildet. SJ850V kommer i størrelsene 65, 60 og 55 tommer.

Super UHD i innstegsmodell
LG SJ800V kommer med lik teknologi som i den nye Super UHD-serien. Lydsystem fra Harmon Kardon, Active HDR, Nano Cell-teknologi, samt den siste versjonen av webOS. Modellen kommer i størrelsene 65, 60, 55 og 49 tommer.

Pris og tilgjengelighet
Mer informasjon om lanseringsdato og pris vil bli annonsert nærmere lanseringen i det norske markedet. For høyoppløselige bilder, gå til LGs bildearkiv og skriv modellnavnet eller ” SuperUHD2017” i søkeruten til venstre.

LG Electronics på CES 2017
For mer informasjon om nyheter fra LG under CES, se den globale pressesiden på www.lg-mediabank.com.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 77 000 ansatte fordelt på 125 kontorer verden rundt. LG oppnådde en global omsetning på USD 48,8 milliarder for 2015. LG består av fire forretningsområder - Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solution og Vehicle Components – og er en av verdens største produsenter av flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap. Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Den nordiske omsetningen hadde en oppgang i 2015 til nær 2,2 milliarder NOK. For mer informasjon besøk www.lgone.com.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.