LG INTRODUSERER VIDEOEN SOM DEMOSTRERER “LIFE IS A SERIES OF KNOCKS”

LG INTRODUSERER VIDEOEN SOM DEMOSTRERER “LIFE IS A SERIES OF KNOCKS”

LG Electronics (LG) introduserer en hjertevarm video som viser frem kjøleskapet InstaView Door-in-Door™ før den store, globale lanseringen. Filmen er en rørende fortellingen om en far og datter, og hvordan hvert øyeblikk er forbundet med et «bank». Ved å belyse de minneverdige øyeblikkene i livet, fra en datter er født til hun har blitt voksen, fremhever videoen InstaView sin særegne knock-on-funksjon.

En omfattende undersøkelse LG har gjennomført, viser at forbrukere åpner kjøleskapet gjennomsnittlig 79 ganger hver dag1, noe som fører til sløsing av både kald luft og energi. På tross av at 56 prosent fortalte at de misliker at kjøleskapet står åpent, var det et høyt tall av forbrukere som ofte glemmer å lukke døren. For å løse dette problemet har LG implementert den innovative knock-on-egenskapen. Ved å banke to ganger på glasset kan du se inn i kjøleskapet uten å måtte åpne døren.

LG sin InstaView Door-in-Door™ er utstyrt med et elegant glasspanel som lyser opp innsiden etter å ha bli banket på to ganger. Den romslige Door-in-Door™-funksjonen gir deg også muligheten til å hente ut de mest brukte mat- og drikkevarene uten å måtte åpne hele kjøleskapet. Dette reduserer tap av kaldt luft med opp til 41 prosent3, og bevarer maten lengre.

InstaView Door-in-Door™ er et bevis på LG sitt ønske om å gjøre forbrukernes liv enklere. Du trenger ikke lenger å åpne og lukke døren for å se hva som finnes i kjøleskapet. Og ved å minimere antall ganger kjøleskapet åpnes betraktelig, så slipper du også å bekymre deg over å glemme å lukke døren. Nå holder det å banke to ganger for å se innholdet.

– Denne videoen illustrerer at et «bank» kan binde sammen øyeblikkene i menneskers liv, sa Song Dae-Hyun, president i LG Electronics Home Appliance & Air Solution Company. – Med den nyskapende funksjonen knock-on,gjør LG med InstaView forbrukerhverdagen enklere og mer anvendelig.

Link til filmen: https://www.youtube.com/watch?v=eaoyfAKnkAo

1Basert på interne kundeundersøkelser

2 Basert på interne kundeundersøkelser utført av LG Electronics USA

3 Basert på Intertek testing av SX5534WB, GR-S632GLRC og LFX3194ST/02, ifølge LG sin interne testmetode hvor de måler prosentvis reduksjon av kald luft når man åpner Door-in-Door™ sammenlignet med kjøleskapsdør i ti sekund. Resultater kan variere avhengig av modell og varighet.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobilkommunikasjon med over 87 000 ansatte fordelt på 113 kontor verden rundt. LG oppnådde en global omsetning på USD 44,2 milliarder for 2012. LG består av fem forretningsområder - Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning & Energy Solution og Vehicle Components – og er en av verdens største produsenter av flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap. Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Den nordiske omsetningen hadde en oppgang i 2013 til nær 2 milliarder NOK. For mer informasjon besøk www.lg.com.

Om LG Electronics Home Appliance
LG Electronics Home Appliance Company er en innovatør i hvitevarebransjen. Selskapets ambisjon er å tilby sunnere og grønnere produkter med perfekt balanse mellom smart teknologi og trendsettende design. Formålet er å skape helhetsløsninger som forbedrer og forenkler hverdagen. LGs produkter er designet for å passe til mennesker verden over og omfatter kjøleskap, vaskemaskiner, oppvaskmaskiner, kjøkkenprodukter, støvsugere og innbyggingsprodukter. LGs innovative teknologier og praktiske finesser finnes f.eks. i verdens første smarte kjøleskap, dampvaskemaskin og en kombinert stekeovn og mikrobølgeovn. LGs teknologi skaper nye trender i hvitevarebransjen og plasserer selskapet som en ledende aktør i hvitevarebransjen.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.