LG LANSERER DET NYE PREMIUMKJØLESKAPET INSTAVIEW

LG LANSERER DET NYE PREMIUMKJØLESKAPET INSTAVIEW

1. InstaView Door-in-Door kommer med forbedret ytelse og nytt design.

LG Electronics (LG), lanserer nå sitt nye premiumkjøleskap, InstaView Door-in-Door, rettet mot forbrukere som vil ha et stilrent design med skikkelig komfort og den beste kvaliteten et kjøleskap kan tilby. Kjøleskapet berømmes for det innovative glasspanelet og utformelse, sammen med en banebrytende knock-on-funksjon, som reduserer tap av kald luft.

InstaView Door-in-Door Forandrer bruken av kjøleskap
LGs InstaView Door-in-Door har et stilig glasspanel på 33-tommer integrert i døren, i tillegg til en rekke innovtive funksjoner slik som knock-on. Ved å tappe på panelet to ganger, lyser innsiden opp og panelet forandrer seg til et vindu. Det gjør det mulig for brukeren å titte inn i kjøleskapet uten å måtte åpne døren, noe som kan redusere utslipp av kald luft med opp til 41 prosent1. I tillegg gjør oppsettet med dør-i-dør det lettere for forbrukeren raskt å lagre ofte brukte matvarer som snacks og drikke.

Nytt design tilpasset brukerens behov
LGs frittstående is-og vannsystem gjør at kjøleskapet lett kan installeres hvor som helst i hjemmet uten behov for kobling til rennende vann. Den store vanntanken er plassert i hovedkjøleseksjonen, noe som gjør det enkelt for brukeren å etterfylle vann ved behov2. Kjøleskapet bruker også dørmontert Spaceplus Ice-system, for å produsere isbiter.

Innsiden av døren på InstaView Door-in-Door er utstyrt med Pure N Fresh3 for å forhindre og motvirke dårlig luft og ubehagelig lukt i kjøleskapet. To andre funksjoner er Moist Balance Crisper som bidrar til å holde riktig fuktighetsnivå, mens den innovative FRESH Balance optimaliserer luftfuktigheten i egen forseglet frukt- og grønnsakskuff.

LGs InstaView Door-in-Door er også kompatibel med LGs SmartThinQ, slik at brukerne kan kontrollere kjøleskapet med smarttelefonen, samt stille inn kjøleskapstemperaturen, sjekke hurtigfrys og diagnostisere problemer, direkte fra appen.

LGs Inverter Linear Compressor sikrer maksimal energieffektivitet
LGs kjøleskap blir drevet av selskapets unike Inverter Linear Compressor med færre friksjonspunkter enn en konvensjonell kompressor. Lydnivået er 25 prosent lavere4, samtidig som det gir økt pålitelighet og holdbarhet. LGs Inverter Linear Compressor støttes av en 10-års garanti, men kompressoren kan i henhold til den tyske vitenskapelige og tekniske foreningen, Verband der Elektrotechnik Elektronik Informationstechnik (VDE), fungere uten komplikasjoner i opptil 20 år5.

"Vi er selvsagt veldig stolte av å lansere vårt nyeste tilskudd til kjøleskapet, InstaView Door-in-Door. Med et stilig design og revolusjonerende Knock-On-funksjon, er dette kjøleskapet et bevis på at LG fortsetter å lansere innovative produkter og alltid streber etter å være i forkant når det gjelder innovasjon, sier Mats Haglund Sjödin, nordisk produktspesialist for Home Appliances på LG Electronics Nordic.

For høyoppløselige bilde, besøk LGs bildebank på: http://lgefrontend.qbank.se/media/5681.

1 Basert på test av Intertek av SX5534WB, GR-S632GLRC og LFX3194ST/02, LGs interne testmetode, måling av den prosentvise reduksjon av luftlekkasje når Door-in-Door åpnes sammenliknet med en vanlig kjøleskapdøre som åpnes i underkant av 10 sekunder. Resultatene kan variere avhengig av modell og hvor lenge døren er åpen.

2 Antallet funksjoner kan variere avhengig av hvor produktet er lansert.

3 Spesielle egenskaper eller funksjonalitet kan variere fra marked til marked.

4 Sammenlignet med kjøleskap med LGs konvensjonelle kompressor. Basert på VDE-test som sammenligner energiforbruket og støynivået mellom LGE-modellen GBB530NSCXE og GBB530NSQWB.

5 Testingen ble utført som LGs interne 20-årige livstestprotokoll. Resultater basert på laboratorietester utviklet for akselerert og riktig bruk. Den estimerte levetiden utgjør ikke noen form for garanti.

Om LG Electronics Home Appliance
LG Electronics Home Appliance Company er en innovatør i hvitevarebransjen. Selskapets ambisjon er å tilby sunnere og grønnere produkter med perfekt balanse mellom smart teknologi og trendsettende design. Formålet er å skape helhetsløsninger som forbedrer og forenkler hverdagen. LGs produkter er designet for å passe til mennesker verden over og omfatter kjøleskap, vaskemaskiner, oppvaskmaskiner, kjøkkenprodukter, støvsugere og innbyggingsprodukter. LGs innovative teknologier og praktiske finesser finnes f.eks. i verdens første smarte kjøleskap, dampvaskemaskin og en kombinert stekeovn og mikrobølgeovn. LGs teknologi skaper nye trender i hvitevarebransjen og plasserer LG som en ledende aktør i hvitevarebransjen.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.