X power2 kommer med LGs største batteri på 4500 mAh for å klare mange timer med både underholdning og arbeid.

LG LANSERER LG X POWER2 VERDEN OVER

Oslo, 18. mai, 2017 — I mai lanserer LG sin nye smarttelefon LG X power2 over store deler av verden. Først ute er Nord-Amerika, fulgt av store markeder i Asia, Europa og Latin-Amerika, samt andre regioner.

LG X power2 er en telefon som primært er beregnet for brukere som er ute etter en enhet med konkurransedyktig pris, stor skjerm, avanserte kamerafunksjoner og lang batterilevetid. Med sitt kraftige batteri på 4500 mAh, er LG X power2 perfekt for alle som bruker telefonen til å se videoer eller spill.

"LG X power2 er utviklet for å møte kravene fra brukere som ønsker maksimal utnyttelse av smarttelefonen etter lading, og som i tillegg ønsker mange av de avanserte funksjonene som finnes i våre flaggskipmodeller," sier Juno Cho, VD for LG Electronics Mobile Communications Company. Kombinasjonen av enestående batterilevetid, stor skjerm og eksepsjonelle kamerafunksjoner, gjorde første X power til et populært alternativ for millioner av brukere. Vi forventer at det nyeste tillegget i X power-serien blir enda mer attraktivt, avslutter Juno Cho.

Det raskt oppladbare batteriet i LG X power2 er utformet slik at telefonen skal kunne brukes gjennom en hel helg uten å måtte lade. Et fulladet batteri kan håndtere 26 timer taletid, 18 timer videoavspilling eller 19 timer med surfing på internett. Den store skjermen på 5,5 tommer har en oppløsning på 1 280 x 720 piksler, noe som gir en revolusjonerende seeropplevelse med rik og levende fargegjengivelse.

Vidvinkelkameraet med 5 megapiksler på forsiden, gjør det enkelt å ta gruppe-selfies samtidig som LGs smarte grensesnitt, med Auto Shot og Gesture Interval Shot, gjør det enklere enn noensinne å ta selfies. På baksiden av X power2 er et lynrask kamera med 13 megapiksler og en LED-blits med mykt lys, slik at brukerne kan ta det perfekte bildet i alt situationer

Pris og tilgjengelighet

Pris og tilgjengelighet på det norske markedet vil bli annonsert nærmere lansering. Merk at LG X power2 kan få et annet navn når den blir lansert i Norge og batterilevetiden kan variere avhenging av mobilnettets styrke og brukeradferd.

Om LG Electronics Mobile Communications
LG Electronics Mobile Communications Company er et globalt ledende selskap innenfor mobil kommunikasjon. Gjennom sin fremstående teknologi og innovative design utvikler LG produkter som skaper en bedre livsstil for konsumenter verden over via en komplett smarttelefon-opplevelse. Som et ledende selskap innen 4G Long Term Evolution (LTE) fortsetter LG sitt engasjement for å skape banebrytende LTE-teknikk og møte konsumentenes behov gjennom differensierte LTE-produkter av høyeste kvalitet, som baseres på selskapets besittelse av LTE-patent og tekniske kunnskap.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.