LG OG BANG & OLUFSEN AVDUKER BANEBRYTENDE TV PÅ IFA 2017

LG OG BANG & OLUFSEN AVDUKER BANEBRYTENDE TV PÅ IFA 2017

BERLIN, 30. august 2017 — LG Electronics (LG) og Bang & Olufsen har avduket re-sultatet av sitt første samarbeid innen hjemmeunderholdning, BeoVision Eclipse TV, på IFA i Berlin.

BeoVision Eclipse flytter grensene for TV slik vi kjenner det i dag. Den markerer også begynnelsen på, og essensen i, det strategiske samarbeidet mellom LG og Bang & Oluf-sen, som først ble annonsert 16. mars 2016.

LGs banebrytende OLED-teknologi fortsetter å imponere videoeksperter og forbrukere, mens Bang & Olufsens anerkjente designestetikk og akustiske presisjon begeistrer lyd-entusiaster over hele verden. Ekteskapet mellom LGs OLED-teknologi, med sin perfek-te svarte fargegjengivelse og overlegne bildekvalitet og Bang & Olufsens sofistikerte til-nærming til lyd, er perfekt eksemplifisert gjennom BeoVision Eclipse.

Ingeniører og designere har jobbet på tvers av syv tidssoner, fra Struer i Danmark til Se-oul i Sør Korea, for å utvikle den første OLED-TVen som skulle få bære det ettertrak-tede Bang & Olufsen-navnet.

– Forbrukere over hele verden vil øyeblikkelig gjenkjenne LGs uovertrufne OLED- og video-teknologi i denne vakre TV-en utformet av Bang & Olufsen, et selskap med lange tradisjoner innen design og lyd, sier Lee Sang-woo, visepresident for business-strategi i LG Electronics Home Entertainment Company.

– Vi ser frem til å videreutvikle samarbeidet i tiden som kommer. Samarbeidet med LG Electronics markerer begynnelsen på Bang & Olufsens vekststrategi, der de ønsker å ut-forske sine teknologiske muligheter gjennom partnerskap med andre bedrifter. Dette gjør at de kan fokusere på sin kjernevirksomhet, som er lyd, design og håndverk, samti-dig som de optimerer selskapets forsyningskjede, utvikling, produksjon og service. På den måten vil selskapet sikre langsiktig lønnsomhet.

– Bang & Olufsen og LG har begge lange tradisjoner for innovasjon og godt håndverk, sier Stefan K. Persson, konserndirektør i Bang & Olufsen.

– Det strategiske partnerskapet mellom de to virksomhetene viser et gjensidig ønske om å flytte grenser når det kommer til å slå sammen design og banebrytende teknologi av første klasse. Resultatet er BeoVision Eclipse.

Om LG Electronics, Inc.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektro-nikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 83 000 ansatte fordelt på 119 kontor verden rundt. LG oppnådde en global omsetning på USD 55,91 milliarder for 2014. LG består av fire forretningsområder - Home Entertainment, Mo-bile Communications, Home Appliance & Air Solution og Vehicle Components – og er en av verdens største produsen-ter av flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap. Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Den nordiske omsetningen hadde en oppgang i 2014 til nær 2,2 milliarder NOK. For mer informasjon besøk www.lg.com.

Om Bang & Olufsen

Bang & Olufsen ble grunnlagt i 1925 i Struer av Peter Bang og Svend Olufsen – to unge, innovative ingeniører, som hadde en visjon om lydgjengivelse i høy kvalitet. Siden da er merkevaren blitt et ikon for kvalitet og design i gjennom en lang tradisjon med godt håndverk kombinert med høyteknologisk forskning og utvikling.

Bang & Olufsen er førende innen teknologi til hjemmet, men har i de senere år dessuten brukt sin omfattende erfaring med integrerte AV-løsninger på andre områder, som i hotellbransjen og bilindustrien. Det aktuelle produktsortiment er derfor mettet av optimale medieopplevelser – til hjemmet, til bilen og på farten.

Du kan lese mer om Bang & Olufsen på www.bang-olufsen.com. Bilder kan lasts ned gratis fra Bang & Olufsens mediesenter: http://mediacenter.bang-olufsen.dk.

Media Contacts:

Sofia Hedman                                                                                      Bang & Olufsen Danmark a/s

Nordic Digital & PR Manager                                                               Jens Gamborg

LG Electronics Nordic AB                                                                    +45 24969371

Box 83, 164 94 Kista                                                                            jgam@bang-Olufsen.dk

Mobil: +46 735 042 147

E-post: sofie.hedman@hsaduk.comwww.bang-olufsen.com

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.