LG presenterer siste tilskudd for bærekraftig klespleie

LG presenterer siste tilskudd for bærekraftig klespleie

OSLO, 2. juli 2020 – LG Styler-familien vokser med to nye medlemmer. Takket være det populære dampskapet er det mulig å behandle klærne dine skånsomt og gi plaggene lang holdbarhet. De to siste tilskuddene følger i fotsporene til originalmodellen, og i tillegg til å freshe opp plaggene raskt, fjerner de husstøv, pollen og annen allergi fra klærne.

Steget mot bærekraftig klespleie i hjemmet
Motebransjen er i stadig endring og bærekraft står høyt på agendaen, i alt fra produksjon, innpakning og leveranse, til konsum og resirkulering. Et annet viktig bærekraftaspekt for motebransjen er klespleie. Riktig behandling av klærne kan forlenge plaggenes levetid, form og farge - noe som bidrar til å redusere kleskonsumet. LG Styler benytter seg kun av rent vann uten tilsetninger av vaskemidler eller andre kjemikaler. Gjennom slik smart og bærekraftig klespleie legger vi også ned en innsats for å redusere våre klimafotavtrykk.

LG Styler er et dampskap som gjør at du har enkel tilgang på bærekraftig klespleie i ditt eget hjem. Det første LG dampskapet ble lansert i det nordiske markedet i slutten av 2017, og nå introduseres hele to nye produkter i samme kolleksjon: LG Styler S3MFC og LG Styler S5BB.

S3MFC har alle funksjonene fra originalversjonen av LG Styler, men kommer nå med en speildør som gjør skapet til et multifunksjonsprodukt. S5BB ligner også på sin forgjenger, men er større enn originalmodellen med plass til fem kleshengere istedenfor tre. Med andre ord kommer produktene med flere, nyere og smartere funksjoner.

Bruker nesten ikke vann
Dampskapet fresher opp klær som ikke er direkte skitne eller plagg som vanligvis trenger spesialbehandling i form av profesjonell rens. Ved bruk av et program fra LG Styler istedenfor et vanlig vaskeprogram sparer man ikke bare tid, men også store mengder vann. Dampskapet krever nemlig bare en halv liter vann, sammenlignet med 50 til 75 liter vann for en vaskemaskin.

LG Styler kan plasseres hvor som helst og er ikke avhengig av vannoppkobling. Klærne renses gjennom dampen fra en vannbeholder som er plassert i bunnen av skapet, og som enkelt kan løftes ut for påfylling. Et program med dampskapet gjør at kleshengerne vibrerer samtidig som dampen trekkes inn i klærne. Denne kombinasjonen fjerner dårlig lukt, retter ut krøller og fresher opp klærne slik at du enkelt kan ta i bruk dine favorittplagg. Dessuten tar LG Styler bort 99,9% av husstøv og pollen som har festet seg på klærne.

For en sunnere hverdag
I det daglige utsettes vi for mye som er allergifremkallende. I de fleste hjem finnes det mengder av smuss og støv, i tillegg til hår fra husdyr, og utenfor huset utsettes vi også for pollen og andre allergier. Alt dette fester seg i klærne våre, men med dampskapet fjernes mesteparten av disse allergiene. For absolutt beste effekt finnes det et dedikert anti-allergiprogram - en drøm for enhver allergiker!

Pris og tilgjengelighet
De nye LG Styler–modellene vil bli tilgjengelige hos norske forhandlere til høsten.

Veiledende pris for produktene er:

• RRP, LG Styler S3MFC (speildør): 21 499 NOK
  • RRP, LG Styler S5BB (større kapasitet): 26 999 NOK

For høyoppløselige bilder, besøk LG sin bildebank her, eller last ned alle bildene direkte herfra: https://we.tl/t-wZl9KvAo7m

Om LG Electronics Home Appliances
LG Electronics Home Appliances Company er en innovatør innen hvitevarerbransjen. Selskapets ambisjon er å tilby sunnere og grønnere produkter, med en perfekt balanse av smart teknologi og trendsettende design. Hensikten er å skape omfattende løsninger som forbedrer og forenkler hverdagen. LGs apparater er designet for å passe mennesker rundt omkring i verden, og inkluderer kjøleskap, vaskemaskiner, oppvaskmaskiner, kjøkkenprodukter, støvsugere og innebygde produkter. LGs innovative teknologi og lett tilgjengelige funksjoner finnes blant annet i verdens første smarte kjøleskap, vaskemaskin med dampfunksjon og kombinert ovn og mikrobølgeovn. LGs teknologi skaper nye trender og etablerer LG som et ledende selskap i markedet for hvitevarer.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.