LG STARTER UTRULLINGEN AV SELKSAPETS MYE OMTALTE SMARTTELEFON G6

LG STARTER UTRULLINGEN AV SELKSAPETS MYE OMTALTE SMARTTELEFON G6

Den første flaggskip-mobilen som blir lansertpå verdensbasis i 2017 kommer med FullVision-skjerm og solid metallkonstruksjon, utformet slik at den kan brukes med bare en hånd.

Oslo, april, 2017 — Etter den første utrullingen i hjemlandet Sør-Korea, er LG G6 nå klar for internasjonal utsendelse. Allerede denne uken vil den være tilgjengelig i Nord-Amerika og i løpet av de neste månedene kommer den til Asia, Europa og Sentral- og Sør-Amerika. Nesten 200 telekomoperatører over hele verden vil gjøre LG G6 tilgjengelig for sine lokale kunder.

‒ De første tilbakemeldingene og reaksjonene vi har fått på G6 er langt over våre forventninger. Vi hadde mye å ta igjen med G-serien. Det vi har lært av våre forbrukere har vært veldig inspirerende og lærerikt, sier Juno Cho, VD for LG Electronics Mobile Communications Company.

LG G6, som for første gang ble vist frem på Mobile World Congress, fikk tildelt 36 forskjellige priser fra ulike bransjemedier. Den nye LG G6 er designet for å gi forbrukeren det man ønsker fra en smarttelefon. Telefonen har 5,7 tommer stor skjerm med en minimal ramme, noe som gjør at den passer perfekt i hånden. LG G6 kan med sin FullVision-bildeskjerm på 18:9-format spille HDR-innhold med støtte for både Dolby Vision og HDR10. Det innovative formatet gjør at skjermen kan vise frem to kvadratiske bilder samtidig, noe som gir helt nye muligheter for å lage innhold med smarttelefonens forskjellige kameraer.

LG G6 tar mobilfotografering til et helt nytt nivå. Mange som har en smarttelefon fra LG har valgt den på grunn av selskapets ekspertise på mobiltelefonkameraer, noe som skiller LG fra konkurrentene. LG G6 har to kameraer montert på baksiden og en i front. Den største kameranyheten er frontkameraet på fem megapiksler, som er utstyrt med vidvinkellinse på 100 grader, noe som vil gjøre det enkelt for brukeren å ta gruppe-selfies uten en selfiestang.

LG G6 har et minimalistisk design i slitesterkt metall og glass. De runde hjørnene gjør at tåler støt bedre, samtidig som den er både vann- og støvtett i henhold til IP68-standarden. Den har også blitt godkjent i henhold til MIL-STD 810G for holdbarhet av det uavhengige sertifiseringsselskapet MET Laboratories. LG G6 fikk også godkjent testresultat under lav temperatur, høy temperatur, vibrasjon, sollys, lavt trykk, støv og sand, nedsenkning i vann, temperatursjokk, samt i dugg og regn.

Pris og tilgjengelighet

Priser og dato for tilgjengelighet i Norge vil bli annonsert på et senere tidspunkt.

Om LG Electronics Mobile Communications
LG Electronics Mobile Communications Company er et globalt ledende selskap innenfor mobil kommunikasjon. Gjennom sin fremstående teknologi og innovative design utvikler LG produkter som skaper en bedre livsstil for konsumenter verden over via en komplett smarttelefon-opplevelse. Som et ledende selskap innen 4G Long Term Evolution (LTE) fortsetter LG sitt engasjement for å skape banebrytende LTE-teknikk og møte konsumentenes behov gjennom differensierte LTE-produkter av høyeste kvalitet, som baseres på selskapets besittelse av LTE-patent og tekniske kunnskap.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.