LORRAINE BAYRAM BLIR NORDISK SMART-TV-SPESIALIST I LG ELECTRONICS

LORRAINE BAYRAM BLIR NORDISK SMART-TV-SPESIALIST I LG ELECTRONICS

OSLO, 29. august 2013 Somen del av den økte satsingen på Smart-TV har LG Electronics ansatt Lorraine Bayram i den nyopprettede stillingen som nordisk Smart-TV-spesialist. Lorraine vil få ansvaret for å utvikle det nordiske Smart-TV-tilbudet og pleie kontakt med innholdsleverandører på lokalt og regionalt nivå. Lorraine kommer sist fra stillingen som partneransvarlig i The Local Europe AB. Tidligere arbeidet hun ved Panasonics europeiske hovedkontor i Tyskland, som prosjektleder for Smart-TV i Europa.

– Vi er veldig glade for å ha Lorraine Bayram på laget i den nye rollen som nordisk Smart-TV-spesialist. Hennes erfaring og kunnskaper om Smart-TV-bransjen vil bli en viktig ressurs for oss når vi nå satser på å styrke det nordiske tilbudet, forteller Thomas Wering, nordisk markedssjef for Home Entertainment i LG Electronics.

Ansvar for utvikling av nye Smart-TV-applikasjoner
I rollen som Smart-TV-spesialist vil Lorraine Bayram ha overordnet ansvar for det nordiske Smart-TV-tilbudet. Hun vil ha ansvar for den eksterne kommunikasjonen med partnere og innholdsleverandører samt internt mot LGs Smart-TV-avdeling i Seoul. Lorraine vil dessuten fungere som prosjektleder for utviklingen av nye Smart-TV-applikasjoner i samarbeid med lokale innholdsleverandører og utviklere, og sørge for at de eksisterende Smart-TV-applikasjonene holder høyeste kvalitet.

– LG Electronics er et spennende og nyskapende selskap med stor kapasitet innen Smart-TV, blant annet gjennom det vellykkede konseptet med Magic Remote, som forenkler betjeningen og gir forbrukerne den tilsiktede Smart-TV-opplevelsen – intuitiv, rask og brukervennlig. LGs Smart-TV-portal og Magic Remote mottar også lovord fra partnere som utvikler Smart-TV-apper til LGs plattform. Jeg ser frem til å bli en del av det dyktige og dynamiske Norden-teamet og drive produktutvikling innen dette området, sier Lorraine Bayram, nordisk Smart-TV-spesialist i LG Electronics.

LGs prisbelønte Smart-TV
LG Electronics har et av bransjens mest prisbelønte Smart-TV-tilbud, med premiumtjenester som Netflix, Viaplay, Headweb, SF Anytime, Spotify og YouTube. Det brukervennlige grensesnittet, som er enkelt å styre med LGs unike fjernkontroll Magic Remote, har resultert i flere utmerkelser for LGs Smart-TV i så vel internasjonal som nordisk bransjepresse.

Høyoppløselige bilderFor høyoppløselige bilder av Lorraine Bayram, gå til LGs bildearkiv og skriv ”Bayram” i søkeruten til venstre.

Om LG ElectronicsLG Electronics
Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 87 000 ansatte fordelt på 113 kontor verden rundt. LG oppnådde en global omsetningen på USD 44,2 milliarder for 2012. LG består av fem forretningsområder - Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning & Energy Solution og Vehicle Components – og er en av verdens største produsenter av flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap. Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Den nordiske omsetningen hadde en oppgang i 2012 til drøye 1,5 milliarder NOK. For mer informasjon besøk www.lg.com.

Om LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) er en fremtredende global produsent av flatskjermer og audio- og videoprodukter for hjemmebruk så vel som for profesjonelle brukere. LG HE omfatter blant annet LCD- og plasma-tv, hjemmekinosystem, Blu-ray-spillere, lydkomponenter, videospillere og plasmaskjermer. LG streber alltid etter å føre teknikken fremover med fokus på å utvikle produkter med smarte funksjoner og stilrent design som møter de globale konsumentenes behov. LGs konsumentprodukter inkluderer CINEMA 3D Smart-TV, OLED-TV, IPS-monitorer samt hjemmekinoanlegg, Blu-ray-spillere og eksterne lagringsenheter. LGs kommersielle B2B-produkter inkluderer digital signage, hotell-TV, videokonferansesystem og IP-sikkerhetskameraer.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.