Nye skjermer fra LG dekker alles behov

LG lanserer i dag tre nye serier med LED LCD-skjermer. Fellesnevneren er den høye bildekvaliteten og den unike designen som gjør at bildet ser ut som om det svever utenfor rammen. LG E10 er den prisgunstige serien for bedrifter, LG E60 er LGs tynneste skjermer med futuristisk og elegant design, og LG E80-serien er eksklusive skjermer utstyrt med alt og litt til.

LG E10 er en serie som er utviklet spesielt for bedriftsbruk. Serien omfatter skjermer i 4:3 og 16:10-format og er halogen- og kvikksølvfrie. I tillegg er skjermene EPEAT Gold-sertifiserte. Skjermene i LGs E10-serie er 19-22 tommer med en betraktningsvinkel på 170/160. Skjermene er utformet med tanke på miljø og bruker 40 prosent mindre strøm enn tradisjonelle skjermer. LG E10 er derfor både et energieffektivt og prisgunstig alternativ for bedrifter. E10-skjermene er også ergonomisk utformet ettersom skjermene kan heves og senkes, dreies til stående bildeformat og har en smal ytterkant som reduserer anstrengelsene for øynene.

LG E60 er LGs hittil tynneste skjerm på markedet og er kun 12,9 mm på det bredeste stedet. Skjermene har en futuristisk og elegant design og den aller nyeste teknologien, noe som gjør at LG E60 kan vekke kjøpelysten hos mange forbrukere. Skjermene fås i størrelser mellom 18,5 til 23 tommer og de fås med oppløsninger fra 1366 x 768 til full HD-oppløsning 1920 x 1080. Samtlige skjermer har bredbildeformat (16:9), kontrastforhold på 5 000 000:1 og lysstyrke på 250 nits. LG E60-modellene leveres med både VGA- (D-Sub) og DVI-D-tilkobling, noen modeller har også HDMI.

LG E80 er en eksklusiv serie skjermer som kombinerer LGs ekspertise innenfor skjermdesign med høy brukervennlighet. LG E80-serien omfatter modeller på 21,5 og 23 tommer med en utrolig bildekvalitet pga. kombinasjonen av teknologiene Super+ Resolution og Mega Contrast Ratio. Super+ Resolution minimerer bildeforvrengning og gjør det mulig å oppskalere innhold til HD-oppløsning med perfekt resultat, mens Mega Contrast Ratio, gir et kontrastforhold på 5 000 000:1, noe som er betydelig høyere enn tradisjonelle LCD-skjermer klarer. LG E80-skjermene er utstyrt med Dual Web som gjør det mulig å dele opp skjermen i to deler for f.eks. å kunne arbeide med to forskjellige programmer samtidig. LG E80-modellene er produsert helt uten halogen eller kvikksølv og har 38 prosent lavere energiforbruk, sammenlignet med likeverdige LCD-skjermer.

Samtlige modeller i E80-serien leveres med en elegant fot og har en unik design som gjør at det ser ut som om bildet svever utenfor rammen, og på den måten visker ut grensene mellom den ekte og den virtuelle verden. I tillegg er skjermene utstyrt med en lysrampe på undersiden som forsterker den unike designen ytterligere.

Pris og tilgjengelighet
LG E10-skjermene kommer til å være tilgjengelige i november. Da meddeles også veiledende priser.
LG E60-modellene er tilgjengelige nå til en veiledende pris fra kr 1890 eks. mva.
LG E80-skjermene er tilgjengelige nå til en veiledende pris fra kr 2790 eks. mva.

Tekniske spesifikasjoner      E10

Størrelse                                19-22 tommer

Bildeformat                             4:3 og 16:10

Oppløsning                             19 tommer: 1280 x 1024   22 tommer: 1680 x 1050

Kontrastforhold                        5 000 000:1

Lysstyrke                                250 nits

Betraktningsvinkel                    170/160

Responstid:                             5 ms

Tilkoblinger                             VGA (D-Sub) og DVI-D

Tekniske spesifikasjoner      E60

Størrelse                                18,5-23 tommer

Bildeformat                             16:9

Oppløsning                             18,5 tommer: 1366 x 768   20 tommer: 1600 x 900

21,5 tommer: 1920 x 1080  23 tommer: 1920 x 1080

Kontrastforhold                       5 000 000:1

Lysstyrke                               250 nits

Betraktningsvinkel                   170/160

Responstid:                            5 ms

Tilkoblinger                            VGA (D-Sub), DVI-D og HDMI (enkelte modeller)

Tekniske spesifikasjoner       E80

Størrelse                                  21,5-23 tommer

Bildeformat                              16:9

Oppløsning                              1920 x 1080

Kontrastforhold                         5 000 000:1

Lysstyrke                                 250 nits

Betraktningsvinkel                     170/160

Responstid:                              5 ms

Tilkoblinger                              VGA (D-sub), DVI-D, HDMI

Hvis dere ønsker mer informasjon, vennligst kontakt:

For produktinformasjon:
Kristoffer Ejebro
Business Solutions Sales Engineer
Box 83, 164 94 Kista
Tel:    +46 (0)8 566 415 10
Mobil:    +46 (0)70 239 30 09
E-post: kristoffer.ejebro@lge.com

For øvrig informasjon:
Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista
Tel:  +46 (0)8 566 415 23
Mobil:  +46 (0)70 969 46 06
E-post: susanne.persson@lge.com

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 80 000 ansatte i 115 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2009 utgjorde USD 43,4 milliarder. LG Electronics består av fem forretningsenheter: Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions og Mobile Communications. LG Electronics er også en av verdens største produsenter av skjermer til flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg og vaskemaskiner.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. For mer informasjon besøk www.lg.com.

LG Electronics Business Solutions Company er et ledende selskap innenfor business-to-business (B2B)-området og utvikler et bredt utvalg av førsteklasses digitale produkter og løsninger som inkluderer LCD-monitorer, kommersielle skjermer, underholdning i bilen og sikkerhetssystemer. LG tilbyr unike produkter og løsninger og forutser fremtidens behov hos forretningspartnere og kunder på en smart og pålitelig måte.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.