​Planlagt praktpark i Lillestrøm

​Planlagt praktpark i Lillestrøm

LINK Landskap har prosjektert den nye utviklingen av Rådhusparken i Lillestrøm.

Prosjektet er en utvikling av det historiske området langs Nitelva og ble presentert på førsteside og i dobbelt oppslag i Romerikes blad torsdag 1.juni, beskrevet som en praktpark.

Prosjektet er lagt opp til bl.a skatepark – beskrevet som Nordens flotteste - åtte ulike aktivitetsplasser med lek, aktivitet og kunst, frukthage, amfi, rofylte møteplasser og kafe. Det vil også legges opp til såkalte boardwalks, dvs. enkle trebrygger, langs Nitelva. En ny bred promenade og sykkelvei knytter parken og aktivitetene sammen.

I tillegg til LINK arkitektur Landskap så har skaterådgiver i Betongpark AS og ÅF lysdesign deltatt med spisskompetanse i prosjektet.

Det planlagte skateanlegget blir i forprosjektet omtalt som et av Norges flotteste.

Forprosjektet er nå klart og ble presentert for politikerne i Skedsmo kommune på torsdagen og rådmannen foreslår at planene behandles i 2018-budsjettet og legges inn i handlingsplanen for 2018-2012. Parkplanene er fra LINK Landskap beregnet til et samlet budsjett på i alt kr 131 millioner og er foreslått utbygget i 3 etapper.

Landskaps teamet har utarbeidet et spennende parkanlegg av det prestisjefylte oppdraget og skapt en grønn urban park utav de store eksisterene gressarealene, i skjønn forening med den rike og stedegne engvegetasjonen langs Nitelva.

Tove Lise Nordahl

Pressekontakt Kommunikasjonssjef 907 84 591