ALTER BRIDGE OG SHINEDOWN TIL SENTRUM SCENE!

ALTER BRIDGE OG SHINEDOWN TIL SENTRUM SCENE!

Alter Bridge, bandet som har revitalisert postgrungesjangeren, kommer tilbake til Sentrum Scene! Men ikke nok med det: med seg som special guest har de Shinedown, som selv solgte ut Sentrum Scene i fjor! Opener er The Raven Age.

Billetter i salg fredag 21. juni kl. 10.00.

– It is such a profound and distinct honour to be accompanying ALTER BRIDGE on tour this November and December. We have such deep respect for them and their fans. When the opportunity was presented to us, we jumped at the chance to be able to tour with our friends in A.B. So come one, come ALL to the rock n’ roll event of the year, and let’s celebrate ... TOGETHER, sier Brent Smith, frontfigur i Shinedown.

Da vokalisten sluttet i Creed fikk de tre resterende medlemmene med seg Myles Kennedy fra Mayfield Four bak mikrofonen, og fortsatte som Alter Bridge. De valgte – med suksess – å gå i en hardere retning enn forgjengeren. Kennedy er en klassisk rockvokalist og en tydelig frontfigur. Ifølge ryktene sto han øverst på ønskelista til Jimmy Page etter at Robert Plant takket nei til Led Zeppelin-gjenforening!

Dagbladet skrev i anmeldelsen av albumet «AB III»: «... et solid rockband som vet hvordan man skal lage ny og inspirert hardrock av gamle bestanddeler. 'AB III' er velartikulert og dynamisk gitarrock av edelt merke.» «Walk The Sky», bandets sjette album i løpet av en 15-årig karriere, kommer 18. oktober – og det loves at de med denne har lagt et formidabelt stykke til sin allerede rikholdig katalog – fra den melodiøse åpningsvokalen på «One Life» til den rørende finalen på «Dying Light».

BILLETTER: kr. 510,- + bill.avg. 18 år leg.