STJERNEKOMIKEREN DAVE CHAPPELLE TIL NORGE!

STJERNEKOMIKEREN DAVE CHAPPELLE TIL NORGE!

Mannen – Myten – Legenden: Dave Chappelle tar turen til Norge for første gang! Det er ingen tvil om at det blir rift om billettene når en av verdens mest populære komikere gjester Oslo Spektrum lørdag 29. februar. Dette er Chappelles eneste show i Norden, og en av fire byer han besøker i Europa.

Billetter i salg fredag 24. januar kl. 10.00.

Den grensesprengende komikeren er kjent for sin skarpe og særegne måte å utforske rase, populærkultur, sex, narkotika, politikk og berømmelse. Han har gjennomført over 1600 show de siste fire årene, og pleier å selger ut på få minutter. Vi er utrolig glad for å endelig få Dave Chappelle til Norge, noe både vi og fansen har ventet på lenge.

Dette er en booking som har vært på ønskelisten min i flere år! Rett og slett bucket list-materiale på kontoret. Dave Chappelle er en av verdens største komikere og vi er veldig stolte av å kunne invitere til en uforglemmelig kveld i Oslo Spektrum! Martin Nielsen – Head Promoter i Live Nation Norge.

I 2017 ga Dave Chappelle ut fire etterlengtede show på Netflix: «The Art of Spin», «Deep in the Heart of Texas», «Equanimity» og «The Bird Revelations». Alle fire ble sluppet på vinyl, og Chappelle mottok Grammy i kategorien Best Comedy Album i 2018 og 2019. I tillegg til dette har han blant annet blitt tildelt prisen for Comedy Tour of The Year av Pollstar i 2014 og 2018, og han vant sin andre Emmy for Outstanding Variety Special med «Equanimity» i samme år. Før jul ble han hedret i Washington da han ble tildelt The Mark Twain Prize for American Humor.

Han er mannen bak kultfenomenet «The Chappelle Show» (2003) - et av de mest populære programmene på Comedy Central. Serien ble nominert til tre Emmy-priser, og er tidenes mest solgte TV-show på DVD. Som skuespiller har Dave Chappelle medvirket i filmer som Bradley Coopers prisbelønnede «A Star is Born», Spike Lees «Chi-Raq», klassikeren «You’ve Got Mail», og komedier som «Half Baked», «The Nutty Professor» og «Robin Hood: Men in Tights».

Rolling Stone rangerer Chappelle blant de 10 beste komikerne gjennom tidene på sin liste over 50 Best Stand-Up Comics of All Time. Esquire Magazine har kalt ham “the comic genius of America,” han var på forsiden av GQ Magazines Man of the Year-utgave i 2015 og New York Times Magazine i 2017.

BILLETTPRISER:1240 / 850 / 610 / 460 NOK (+ BILL.AVG.)

MOBILTELEFONER - YONDER: Dette er et mobilfritt arrangement. Vennligst legg igjen telefonen hjemme om mulig. Dersom du ønsker å ta med telefonen inn vil du måtte legge den i en forseglede poser ved inngangene, men du vil selv ta vare den. Dersom du trenger tilgang til telefonene under showet kan du henvende deg ved en Yondr-stasjon. Dersom du ikke følger disse reglene, og blir tatt med telefon inne på arenaen, vil du bli kastet ut.

Husk å printe ut dine billetter FØR du ankommer Oslo Spektrum. Les mer om Yondr her: www.overyondr.com

This is a strict NO CELL PHONES ALLOWED show. Please leave your phones in your cars or at home. Anyone who brings a cell phone will be required to place it in a locked pouch. Everyone is subject to a pat down and wanding. Anyone caught with a cell phone inside the venue will be immediately ejected.

REGLER - OPPHAVSRETT: Pilot Boy Productions, Inc. and/or Dave Chappelle eier alt innhold og materiale som blir fremført. All bruk av materialet uten skriftlig samtykke fra Pilot Boy Productions, Inc. er strengt forbudt og er straffbart ifølge loven.

Pilot Boy Productions, Inc. and/or Dave Chappelle own all rights in the content and materials delivered during his performance (the “Materials”). Any use of the Materials without the express prior written consent of Pilot Boy Productions, Inc. is strictly prohibited and is punishable to the full extent of the law.

Live Nation Norge er landets største konsertarrangør. Vi booker, produserer og markedsfører de fleste konsertene her til lands, alt fra små klubbshow til større arena- og stadionkonserter, samt Tons of Rock og Findings festivalen. Vårt program har et vidt spenn; det representerer alt fra grensesprengende musikk og nye artister, til det mer etablerte superstjerner og legender. Vi jobber til en hver tid for å tilby publikum det beste; både før, under og etter arrangementene, og garanterer at vi selger billetter gjennom pålitelige billettsalgspartnere. Velkommen til din neste store konsertopplevelse!