REDKEN ANNOUNCES MARIACARLA BOSCONO AS NEW BRAND MUSE

Mariacarla Boscono, photographed by Txema Yeste in New York City.

February 2016, Redken 5th Avenue er stolte over å introdusere supermodellen og fashion ikonet Mariacarla Boscono som merkets nyeste ‘muse’. Hun trer inn i en elitegruppe med Redken muses og trend skapere, som består av skuespilleren Suki Waterhouse, supermodellen Lea T., Soo Joo Park, og Crystal Renn, Redken Global Creative Director Guido, og Redken Celebrity Colorist Tracey Cunningham.

Mariacarla er født i Roma og har vært med i motekampanjer for de mest inflytelsesrike merkene deriblant Chanel, Marc Jacobs, Lanvin, Prada, Givenchy, Dolce & Gabbana og mange fler. Hun arbeider til vanlig med Guido når hun går motevisninger under Fashion Week, og sammen har de skapt noen av Mariacarlas mest kjente hår ‘looks’.

“Jeg elsker å gjøre forandringer med håret,” sier Mariacarla. “Jeg har hatt bleket blondt, hatt pixie klipp, bob, pannelugg… Jeg har hatt alt! Jeg synes det er vakkert med forandringer og jeg har vært så heldig å få veiledning av Guido gjennom alle disse forandringene. Han er en stor artist. Det er veldig inspirerende å være rundt ham og å få jobbe med ham og det fantastiske Redken teamet.”

Mariacarla gjør sin Redken 5th Avenue deby i februar 2016, både i en print og digital kampanje for Redken Styling collection.

Follow @RedkenOfficial and @iosonomariacarlaboscono for mer som kommer.

• muse
  • mariacarla boscono
  • redken

ABOUT REDKEN 5th AVENUE NYC