Lederrollen i endring: hva skal til for å lykkes?

Lederrollen i endring: hva skal til for å lykkes?

Vi befinner oss i en digital transformasjon, og IT og digitale løsninger går fra å være et støtteverktøy til å bli en del av virksomhetens DNA. Nye forretningsmodeller skapes og setter andre krav til ledere. Et av kjennetegnene på utviklingen er at morgendagens organisasjoner stadig vil bli mer profesjonalisert og optimalisert. For å lykkes i et slikt landskap kreves mer selv-organiserte og selv-ledede teams. Lederrollen vil bli mindre operativ og ha fokus på det strategiske og det å sette retning.

Til ManpowerGroup Forum har vi invitert Ragnvald Sannes, som vil snakke om hvordan man gjennom nye organisasjons- og ledelsesformer kan lykkes med å kombinere krav til operasjonell effektivitet med eksperimentering og innovasjon.

I tillegg vil ManpowerGroups konsernsjef, Maalfrid Brath, gjennomgå tallene fra ManpowerGroups internasjonale arbeidsmarkedsbarometer for andre kvartal 2018. Hun vil også gå igjennom vår nyeste rapport "From C-suite to Digital-Suite", som setter fokus på hvordan digitalisering og ny teknologi påvirker fremtidens tilnærming til ledelse.

Sted: Oslo Konserthus (lille sal), Munkedamsveien 14, Oslo

Tid: Onsdag 14. mars kl 08.30-10.00 (Registrering og enkel frokostservering fra kl 08.00)

Foredragsholdere:

Ragnvald Sannes, førstelektor ved Handelshøyskolen BI og leder ved Senter for digitalisering

Ragnvald Sannes er førstelektor ved Institutt for strategi og entreprenørskap på Handelshøyskolen BI og en av to ledere ved Senter for digitalisering. Han er en av Norges fremste eksperter og forelesere innen digital teknologi og forretningsutvikling, og klarer å fremstille utfordringer og løsninger på en måte som gjør at ledere og arbeidstagere kan forholde seg til dem uten frykt og frustrasjon. Det betyr ikke at han er mindre utålmodig, oppgitt og frustrert enn andre digitaliseringseksperter. Sannes har veiledet mer enn 200 innovasjonsprosjekter i privat og offentlig sektor.

Maalfrid Brath, konsernsjef i ManpowerGroup

Hvilke planer har arbeidsgiverne for å øke eller redusere arbeidsstyrken det neste kvartalet? Maalfrid Brath presenterer resultatene fra ManpowerGroups siste arbeidsmarkeds-barometer. Barometeret er globalt og gjennomføres i 43 land.

Meld deg på her:

Påmeldimgsskjema