HINAS valgte Manpower

HINAS valgte Manpower

Manpower er valgt som førsteleverandør på 14 av 16 delkontrakter ved norske sykehus. Den nye nasjonale rammeavtalen gjelder merkantile tjenester og gjelder fra 1. juni og har en varighet på to år, med mulighet for inntil to års forlengelse.

HINAS (Helseforetakenes innkjøpssentral) ba om tilbud innenfor fire delkategorier for alle de fire regionale helseforetakene i Norge: Administrasjon og kontor, Økonomi og regnskap, Lager & logistikk samt transport, HORECA/kjøkken & barnehagetjenester/renhold og IKT. Manpower ble valgt som førsteleverandør på 14 av de 16 kategoriene. Avtalen har til sammen en verdi på ca 75 millioner kroner.

- Vi er svært glade for denne avtalen, som gir oss mulighet til å levere administrativt personell til alle sykehus i hele landet. Helse er et viktig satsingsområde for oss framover. Vi setter stor pris på tilliten som blir vist oss gjennom avtalen med helseforetakene, sier konserndirektør Sølvi Spilde Monsen i Manpower.

- For HINAS og norske helseforetak er det viktig å ha leverandører som leverer høy kvalitet til en fornuftig pris, samt at de har kapasitet til å dekke det enkelte helseforetaks behov, sier Runar Rushfeldt Hanssen, Prosjektleder for anskaffelser i HINAS.

For mer informasjon kontakt:

Dag Steinar Mikaelsen, Bid Manager ManpowerGroup. Tlf. 916 03 775

Sven Fossum, informasjonssjef ManpowerGroup. Tlf 930 24 314