Nye Mazda6 oppnår 5 stjerner i Euro NCAP

Kolbotn, 24. oktober 2018. Nye Mazda6 imponerer med fem stjerner under de nye, strengere Euro NCAP kravene.

Euro NCAP, den uavhengige organisasjonen som vurderer sikkerheten til nye biler i Europa, har tildelt nye Mazda6 de maksimale fem stjerner etter omfattende testing. Bilen oppnår spesielt gode resultater i kategoriene sikkerhet for barn (91%) og voksne passasjerer (95%).

Den nye Mazda6 har fått en rekke oppgraderinger som bidrar til det gode testresultatet. Økt stivhet i det støtabsorberende karosseriet, forbedret fotgjengerbeskyttelse, og et større utvalg i-ACTIVSENSE aktive sikkerhetssystemer er standardisert.

Blant sikkerhetsutstyret som er standardisert på alle utstyrsnivåer finner vi Adaptiv cruise control, Head-up display i frontruten, Autobrems med fotgjengergjenkjenning og Kjørefeltassistanse. Andre nyheter for Mazda6 inkluderer 360° parkeringskamera og et forbedret Adaptivt LED front- og fjernlys system.

Norske leveringer av nye Mazda6 har allerede startet.

• Ingeniørkunst

• mazda6