Gå videre til innhold
Memira tar over Drammen Øyekirurgiske Klinikk - Selger klinikken til Nordens største

Pressemelding -

Drammen Øyekirurgiske Klinikk blir en del av Nordens største kjede for øyebehandlinger.

Dr. med. O. Øyvind Pedersen selger dermed livsverket han har bygd opp i Drammen. Pedersen skal fortsette å jobbe som kirurg på klinikken, men vil gradvis trekke seg tilbake.

– Jeg begynner å nærme meg en alder der det er naturlig å tenke på nedtrapping. Jeg har hatt en dialog med Memira, og vil jobbe for dem noen år slik at det blir en god og naturlig overgang, sier Øyvind Pedersen.

Hjulpet mange drammensere

Gjennom en årrekke har Pedersen hjulpet en rekke drammensere og andre i regionen med å få orden på synet igjen. Siden årtusenskiftet har klinikken holdt til i Drammen sentrum med samme aktiviteter som i dag, der hovedvekten er operasjoner for å gjøre folk mer uavhengig av briller og kontaktlinser.

– Jeg er veldig godt fornøyd med hva vi har fått til. Bedriften har gått svært bra både faglig og økonomisk, og vi har hele tiden satset på å ha topp teknologisk utstyr og kompetanse, sier Pedersen.

1. oktober overlot han offisielt Drammen Øyekirurgiske Klinikk til Memira. Memira åpnet sin første klinikk i 1990 og er i dag Nordens største kjede for øyebehandlinger med 42 klinikker i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland.

Pedersen er glad for at hans klinikk nå blir den 43. i rekken.

– En seriøs aktør

– Det var viktig for meg at det jeg har bygget opp blir ført videre på en seriøs måte. Memira er en seriøs aktør og vi har hatt god kjemi gjennom samtalene. Dessuten blir jeg jo her en stund til, sier Pedersen.

Akkurat det setter administrerende direktør Lill Nyseter Kortgaard i Memira pris på.

– Drammen Øyekirurgiske Klinikk er en velrenommert klinikk med en anerkjent kirurg som vi er stolte av å få med i vårt fellesskap, sier administrerende direktør Lill Nyseter Kortgaard i Memira.

For mer informasjon, vær vennlig og kontakt:

Dr. med. O. Øyvind Pedersen, mobil 976 54 813 Lill Nyseter Kortgaard, adm.dir, mobil 400 60 928

www.memira.no

www.oyelege-pedersen.no

Regions

Memira er Nordens største øyelaserkjede og har over 200 ansatte og nesten 50 kliniker i Norge, Sverige, Danmark och Tyskland. Memira behandler titusenvis av personer per år for nærsynthet, langsynthet og astigmatisme (skjeve hornhinner). Memira er også ledende på å behandle alderssyn og kan hjelpe personer som har progressive briller og lesebriller. En laserbehandling med den siste teknologien tar mellom 5-90 sekunder, og gir minimalt ubehag, økt presisjon og raskere helingstid.

Relatert innhold

Memira er Skandinavias største kjede av øyelaser og refraktiv øye kirurgi med nesten 40 klinikker i Norge, Sverige og Danmark.

Memira er Skandinavias største øyelaserkjede og har ca 200 ansatte og nesten 40 kliniker i Norge, Sverige og Danmark. Memira behandler tusenvis av personer per år for nærsynthet, langsynthet og astigmatisme (skjeve hornhinner). Memira er også ledende på å behandle alderssyn og kan hjelpe personer som har progressive briller og lesebriller.

Sørkedalsveien 10A, 2 etg.