Nyhet fra Friggs! Økologiske maiskaker med melkesjokolade

Pressemelding   •   mar 07, 2018 14:00 CET

Last ned høyoppløselige bilder nederst i saken.

Friggs populære maiskaker kommer med enda en ny smak – tynne og sprø maiskaker med trekk av nydelig melkesjokolade.

Våren 2016 lanserte Friggs maiskaker med superfrø i norsk dagligvare, og ble på kort tid markedsleder i kategorien. Nå utvider Friggs sortimentet med smakfulle maiskaker med melkesjokoladetrekk.

Friggs maiskaker er glutenfrie, og basert på 100 % naturlige og økologiske ingredienser. Maiskakene blir laget på omtrent samme måte som popcorn. Maisen blir poppet inni en rund form, før de blir fuktet og dyppet i melkesjokolade. Når maisen blir poppet blir det ikke brukt noen form for olje, som gjør at maiskakene består av 100% mais før sjokoladen tilsettes.

- Friggs nye maiskaker har en herlig smakskombinasjon av det søte fra sjokoladen og det sprøe fra maisen. Perfekt for kosestunden, sier Emelie Grönsterwall, innovasjonsansvarlig hos Friggs.

Maiskakene fra Friggs passer for dem som er opptatt av å ta helsebevisste valg, men som ikke ønsker å gi avkall på smaken.

Du finner allerede følgende smaksvarianter av Friggs maiskaker i dagligvare:

• Chiafrø & Havsalt
  • Amarantfrø & Urtesalt
  • Parmesan
  • Ramsløk & Creme Fraishe

Veil. pris 29,90. Tilgjengelig i dagligvare.

For mer informasjon og vareprøver, ta kontakt med PR- og kommunikasjonsansvarlig i Midsona Norge AS, Marthe Kaasa Færø: marthe.faro@midsona.no, 924 43 955

Vi er Midsona Norge

Hos oss finner du et bredt utvalg av ren, økologisk mat som hjelper deg å ta sunne, gode og bærekraftige valg. Foretrekker du plantebasert, vegansk eller glutenfritt finner du også mange spennende produkter i vårt sortiment.

Vi tilbyr også produkter innen kosttilskudd, forkjølelseslindring, fordøyelse, sportsernæring, hygiene og kroppspleie, for å hjelpe deg til en sunnere og bedre hverdag.

Vi har mattrygghet og kvalitet som øverste prioritet. Vår kvalitetsavdeling jobber daglig for å sikre at du skal kunne gjøre et trygt valg når du velger våre matvarer eller helse- og velværeprodukter.

Våre varemerker finner du på apotek, i dagligvare, i helsekost/faghandel og på nett.Vi representerer merker som blant annet Alpro, Helios, Biopharma, Atkins, Philips Avent, Friggs, Supernature, RFSU, Asan, Soma og Humble Brush.