Velg grønt: Bra for deg, bra for miljøet

Pressemelding   •   apr 14, 2016 17:50 CEST

For å motivere og inspirere flere til å gjøre gode valg for egen helse og miljø, har Alpro i samarbeid med «fresh-food-baren» Fresko utviklet en grønn smoothie, som smaker like godt som den er sunn, og gir deg energi som varer.

Plantebaserte produkter er proppfulle av godsaker, og er i tillegg mer miljøvennlige og bærekraftige sammenlignet med meieriprodukter. Produksjonen krever blant annet mindre dyrkningsareal, mindre vann og slipper ut mindre CO2.

Ved å tilsette Alpros kokosdrikk i smoothien, gir du deg selv en tropisk vri på dagen. Kokosdrikken er uten tilsatt sukker, naturlig laktosefri, inneholder lite kalorier (20 ml per 100 ml), og er kilde til vitamin D og B12, hvor sistnevnte bidrar til reduksjon av tretthet og utmattelse. Ved å tilsette ananas, banan og grønnkål, beriker du smoothien med ytterligere A- og C-vitaminer, et perfekt alternativ før og etter trening.

Tilsett spirulina som forsterker metthetsfølelsen og demper søthungeren. Da tilfører du samtidig ekstra jern, betakaroten, kalsium og protein – og vipps, du har en deilig, energirik smoothie som kan nytes til frokost, kvelds og som mellommåltid.

Oppskrift:
2 dl Alpro kokosdrikk
2 dl ananas
1 banan
2 blader grønnkål
1 ml spirulina

Om Alpro
Alpro er Europas ledende produsent av plantebaserte produkter, og er markedsleder innenfor kategorien Melkefritt i Norge. Sortimentet består i dag av plantebasert drikke, yoghurt, fløte og desserter basert på ingredienser som mandel, havre, soya ris og kokos.
Alma Norge AS distribuerer og markedsfører Alpro i Norge.

Se www.alpro.com/no

Alma Norge AS er en betydelig leverandør av økologisk mat og produkter i varekategoriene melkefritt/plantebasert, glutenfritt, vegetar og livsstil. Vi leverer til dagligvare-, helsekost- og storhusholdningsmarkedet.