Pressemelding -

MILWAUKEE® UTVIDER SERIEN MED UTENDØRS REDSKAPER MED EN NY ALLSIDIG M18 FUEL™ MULTITRIMMER

Milwaukee® fortsetter å utvide sin voksende serie av utendørs elektriske redskaper med det allsidige QUIK-LOK™-tilbehørssystemet. Det nye systemet består av flere tilbehør, inkludert gresstrimmer, kantkutter, kjedesag og hekksaks. For å kunne utføre en rekke forskjellige oppgaver kan brukerne veksle mellom flere tilbehør til M18 FUEL-multitrimmer.

Tilbehørssystemet benytter den mest avanserte trådløse teknologien for å levere klassens beste kraft og brukstid for gartnere og fagfolk.

QUIK-LOK™-tilbehørssystemet til M18 FUEL™ er utstyrt med en meget avansert trådløs teknologi og leverer klassens beste kraft og driftstid for gartnere og fagfolk. Systemet oppnår øyeblikkelig full hastighet og er opptil 1 kg lettere enn alternativene i markedet.

«Dette er et stort gjennombrudd for brukere som ikke er fornøyd med bensindrevne løsninger, eller som må investere i flere batteriplattformer for å oppnå høyere spenning», sier Henrik.«Tilbehørssystemer er ikke et nytt konsept, men det som gjør QUIK-LOK™ så spesielt, er at vi gjennom vår avanserte M18 FUEL™ trådløse teknologi kan levere en allsidig løsning som ikke bare oppnår øyeblikkelig full hastighet for bedre kontroll, men også er fullt kompatibelt med hele M18™-systemet, som består av over 145 andre redskaper og verktøy. I tillegg vil muligheten til å veksle mellom forskjellige tilbehør avhengig av bruksområde, bidra til at arbeidet kan utføres raskere, enklere og mer kostnadseffektivt», sier Henrik Nielsen, Trade Product Manager for Milwaukee®.

Brukerne kan komme i gang med QUIK-LOK™-tilbehørssystemet med M18 FUEL™ multitrimmer med QUIK-LOK™ eller M18 FUEL™ gresstrimmer med QUIK-LOK™. Når de har valgt QUIK-LOK™-tilbehørssystem, kan brukerne enkelt bruke eventuelt tilbehør de trenger, når de trenger dem.

M18 FUEL™ multitrimmer med QUIK-LOK™

M18 FUEL multihode med QUIK-LOK er utgangspunktet i tilbehørssystemet. Det er kompatibelt med alle Milwaukee®-tilbehør som er nevnt nedenfor. Oppnår full hastighet på under ett sekund og har to hastigheter med variabel hastighetsstyring. Leveres med justerbart håndtak og stropp og bærering som gjør det mulig å justere arbeidsstillingen slik at brukeren får optimal komfort og kontroll.

M18 FUEL™ gresstrimmer med QUIK-LOK™ (fås også som tilbehør)

M18 FUEL™ gresstrimmer med QUIK-LOK™ har kraft nok til å kutte tett kratt, oppnår full hastighet på under ett sekund og gir opptil 1 time driftstid pr. lading med et M18™ 9,0 Ah REDLITHIUM-ION™-batteri. Justerbar klippebredde på 35 cm gir maksimal driftstid og rikelig med kraft for gressklipping, mens en klippebredde på 40 cm gir maksimal kraft for å klippe mer gress i ett strøk og øker produktiviteten. Dessuten sørger Easy Load-trimmerhodet for raskt skifte av trimmetråd på under 30 sekunder.

QUIK-LOK™ kjedesag multitrimmerhode

M18 FUEL™ QUIK-LOK™ kjedesag er optimal for oppgaver som krever utvidet rekkevidde. Den kan kutte i hardtre, oppnår full hastighet på under ett sekund og gir opptil 150 kutt pr. lading. Kjedesagen yter opptil 4600 omdr./min, og et 10” Oregon-sverd og kjede gir jevne og raske kutt med minimalt tilbakeslag. Dessuten har kjedesagen automatisk oljesmøring av kjeden, en lett tilgjengelig kjedestrammer for raske justeringer og en grenkrok for god kuttekraft og beskjæring. En 91 cm forlenger er inkludert for oppgaver som krever enda større rekkevidde.

QUIK-LOK™ kantkutter multitrimmerhode

M18 FUEL™ QUIK-LOK™ kantkutter har et 20 cm blad og justerbart hjul for optimal styring av bladdybde og verktøyvinkel, og er ideell for å skape en ren linje mellom gressplen og belegning. Kantkutteren yter 3900 omdr./min og har optimalisert giring for å opprettholde hastigheten ved krevende bruk uten å gå ned i hastighet. Fordi redskapet kan brukes inntil betongbelegning, har det en meget kraftig beskyttelse i metallegering og en glideplate som sørger for at motoren ikke blir skadet. Dessuten forhindrer skvettlappene at søle og smuss blir kastet opp.

QUIK-LOK™ forlenger

Passer til Milwaukee® QUIK-LOK™ kjedesag- og hekksaks-multitrimmerhoder. Øker enkelt rekkevidden med 1 meter, noe som gjør verktøyet mye tryggere å bruke uten behov for stige.

QUIK-LOK™ hekksaks multitrimmerhodeEt dreibart ledd sørger for at M18 FUEL™ QUIK-LOK™ hekksaks kan roteres 270 grader for å kunne klippe i forskjellige retninger. Et 51 cm langt blad kutter mer materiale i ett kutt, øker rekkevidden og produktiviteten og har en kuttekapasitet på 2,5 cm. I tillegg har hekksaksen en beskyttelse i tuppen som forhindrer skade på blad og omgivelser. En valgfri forlenger på 91 cm er tilgjengelig for bruk som krever ekstra rekkevidde.

Spesifikasjoner

M18 FUEL™ multitrimmer med QUIK-LOK™ (FOPH-0)

• Omdr./min: 0–6860/ 0–8680
    • Utløserknapp: Variabel hastighet
    • Vekt 3,0 kg
  • M18 FUEL™ multitrimmer med QUIK-LOK™ – gresstrimmer (FOPHLTKIT-0)
  • Klippebredde: 400 mm
    • Tykkelse på trimmetråd: 2 mm/2,4 mm
    • Omdr./min: 0–4900/ 0–6200
    • Utløserknapp: Variabel hastighet
  • Matesystem: Støtmating• Vekt: 4,7 kg
  • QUIK-LOK™ kjedesag (M18 FOPH-CSA)
  • Sverdlengde: 254 mm
    • Kjedeindikator 1,1 mm
    • Kjedehøyde 9,5 mm
    • Omdr./min: 0–4600
    • Vekt: 1,9 kg
  • QUIK-LOK™ kantkutter (M18 FOPH-EA)
  • Bladstørrelse: 20 cm
    • Omdr./min: 3900
    • Vekt: 2,4 kg
  • QUIK-LOKhekksaks (FOPH-HTA)
  • Bladlengde: 51 cm
    • Kuttekapasitet: 2,5 cm
    • Bruksposisjoner: 13
    • Omdr/min: 3500
    • Vekt: 2,6 kg
  • QUIK-LOK™ forlenger (M18 FOPH-EXA)

Selges separat for bruk med multitrimmerhodene dreibar hekksaks og kjedesag

Se en video som viser bruken av M18 FUEL™ QUIK-LOK™ tilbehørssystem, eller finn din nærmeste butikk.

• Entreprenørskap

• powertools
    • batterier
    • elverktøy
    • hageredskaper
    • hagemaskiner
    • kompakt

OM MILWAUKEE®

For over 90 år siden ble det første Milwaukee-verktøyet laget i Wisconsin, USA. Siden har Milwaukee fokusert på én ting: å produsere det beste og mest slitesterke verktøyet for profesjonelle brukere. I dag er Milwaukees navn forbundet med produkter av høy kvalitet, lang levetid og høy pålitelighet.

Hos Milwaukee er heavy duty mer enn bare en del av slagordet. Det er et løfte om å tilby det beste til profesjonelle brukere. Milwaukees ingeniører utvikler ikke bare verktøy. De utvikler verktøy som løser oppgaven bedre, raskere, sikrere og mer pålitelig.

Pressekontakt Product Manager, Milwaukee +45 24 89 10 23