NÅ GJØR MILWAUKEE® ARBEIDET MED PRESSVERKTØY ENDA ENKLERE – UTEN PRESSBAKKER

Milwaukee Tool er stolt over å presentere sin nyeste løsning for å utføre pressinger uten pressbakker. M18 FORCE LOGIC™* pressverktøy uten pressbakker bruker en banebrytende teknologi som kalles Auto Distance Control.

Auto Distance Control gjør det mulig for verktøyet umiddelbart å registrere når kontakt med kabelskoen er oppnådd, og å bruke et presist trykk for hver størrelse basert på komprimeringsavstand. Denne revolusjonerende teknologien gir optimal komprimering ved alle forskjellige størrelser, og muliggjør én pressing per kobling i størrelse fra 10 til 300 mm2, samt ensartede pressinger i hele kapasitetsområdet.

Ettpunkts verktøy har større kapasitetsområder, men har ekstra brede kjever og større tenner som klemmer og deformerer mindre og mellomstore koblinger.Tradisjonelt har ettpunkts pressverktøy uten pressbakker og firepunkts pressverktøy uten pressbakker blitt brukt, og begge har hatt sine begrensninger:

• Firepunkts verktøy lager fine pressinger, men krever flere pressinger per kobling, og tennene kan gå i stykker hvis kontakten ikke er perfekt justert.

«Vi visste at brukere trengte en bedre løsning som utnytter fordelene til begge variantene samlet i ett brukervennlig verktøy som ikke endrer arbeidsflyten. For å oppnå dette brukte vi vår kunnskap om komprimering av fleksible ledningskontakter på en ny måte. Dermed ble ideen om en uavhengig distansebasert pressing til», sier Henrik Nielsen, Nordic Product Manager for Milwaukee Tool.

Auto Distance Control bruker en lineær avstandssensor og en lineær beregnet kraft for kontinuerlig måling av komprimeringsavstand og presstrykk. Auto Distance Control gjør det mulig for verktøyet umiddelbart å registrere når kontakt med koblingen er oppnådd, det måler utvendig diameter, fastsetter størrelsen og beregner endelig komprimeringsavstand. Når denne målavstanden er oppnådd, bekrefter verktøyet korrekt trykk for pressingen, utfører pressingen med korrekt trykk og gir brukeren øyeblikkelig tilbakemelding på at oppgaven er vellykket utført, ved at en grønn lampe tenner. Verktøyet registrerer og lagrer hver utført pressing med tanke på profesjonell rapportering gjennom ONE-KEY™-appen.

«Det fine med denne teknologien er at alt fungerer automatisk. Alt gjøres samtidig og øyeblikkelig uten at brukeren trenger å stoppe, bremse, endre innstillinger eller gjøre noe annerledes sammenlignet med hvordan de betjener andre pressverktøy uten pressbakker. Det er den absolutt enkleste måten å utføre pressinger på», sier Henrik Nielsen.

M18™FORCE LOGIC™ hydrauliske pressverktøy er det letteste i sin klasse med en kapasitet på opptil 300 mm2, det har integrert utforming og 180-graders roterende hode for enkel bruk. En lukket høyhastighets hydraulikkpumpe gir muligheten til å utnytte hele kraften i én pressing. Med et M18 REDLITHIUM-ION 2,0 Ah-batteri kan verktøyet utføre opptil 90 pressinger på én lading. Kontroll av batterikapasiteten før hver pressing forhindrer at brukerne begynner på en pressing verktøyet ikke kan fullføre på grunn av utilstrekkelig batterilading, noe som sikrer komplett utført pressing hver gang.

Det nye M18 FORCE LOGIC hydrauliske pressverktøyet er fullt kompatibelt med hele M18-serien, som nå tilbyr over 165 verktøy drevet av samme batteritype.

Spesifikasjoner

M18 FORCE LOGIC hydraulisk pressverktøy (M18 HDCT-202C)

• Presskapasitet på kabelsko: 10–300 mm2
  • Pressinger per batteri (2,0 Ah): Opptil 90 pressinger
  • Vekt med batteri: 4,5 kg

Leveres med 2 stk. M18 REDLITHIUM-ION 2,0 Ah-batterier, M18 og M12 lader og verktøyboks.

Se videoen som viser bruken av M18 FORCE LOGIC hydraulisk pressverktøy eller finn nærmeste butikk på www.milwaukeetool.no

• Entreprenørskap

• pressverktøy
  • pressbakke
  • kjever
  • hyrauliskpressbakke
  • batterier
  • elverktøy
  • powertools
  • hydraulisk

OM MILWAUKEE TOOL

Kontinuerlig innovasjon i over 95 år. Milwaukee Tool er en bransjeledende produsent av kraftig verktøy, tilbehør og håndverktøy for fagfolk over hele verden.

Siden selskapet ble grunnlagt i 1924 har Milwaukee Tool vært bransjeledende i både holdbarhet og ytelse. Med et urokkelig engasjement for fagfolk og håndverkere fortsetter Milwaukee Tool å tilby innovative bransjespesifikke løsninger.

Enten det dreier seg om lederskap innen litiumion-teknologi, som man finner i M12™- og M18™-systemene, tidsbesparende tilbehør eller innovative håndverktøyprodukter, er Milwaukee Tool opptatt av å levere avanserte løsninger til fagfolk, løsninger som tilbyr økt produktivitet og enestående holdbarhet.

Pressekontakt Product Manager, Milwaukee +45 24 89 10 23

Tone Anvedsen