Vedrørende pressekonferanse hos Mitsubishi Motors Corporation (MMC) 12.05.2016

Mitsubishi Motors Corporation har i dag avholdt pressekonferanse der de gir oppdatert informasjon relatert til tidligere pressemelding der de bekreftet feil ved beregning av drivstofforbruk på et spesifisert antall biler solgt på det japanske markedet.

De har nå fullført en revisjon (eksternt sammensatt komité) av alle sine bilmodeller og slår fast at det ikke er funnet uregelmessigheter i beregningsgrunnlag eller testmetoder for bilmodeller solgt utenfor Japan. Det innebærer at de kan bekrefte at testmetoder og data som er benyttet/oppgitt for biler solgt i Europa, er i henhold til EU regulativ og at godkjenningene for disse bilene dermed er gjort på riktig grunnlag.

Rune Gjerstad hos Mitsubishi-importøren i Norge sier at de ikke hadde grunn til å forvente noe annet enn at biler solgt i Norge er i henhold til gjeldende EU regulativ, men at de er tilfreds med at dette nå er slått fast fra MMC ved bruk av en eksternt nedsatt komité.

Kontakt:

Rune Gjerstad/ Administrerende Direktør – MMC Norge AS +47 2337 6100 / 924 02905 rune.gjerstad@mitsubishi-motors.no

Mitsubishi Motors Co

Mitsubishi har et landsdekkende forhandlernett med 62 salg- og servicebedrifter og 5 serviceverksteder som hver dag står på for skape enda flere fornøyde Mitsubishi bileiere. Selskapet har vært importør av Mitsubishi siden 1975. Kjerneverdiene til Mitsubishi i Norge er kvalitet, value for money, 4WD/fremkommelighet og miljøbevissthet.

Christian R. Schmidt

Pressekontakt Administrerende direktør PR & kommunikasjon

Velkommen til Mitsubishi Motors Norge!

Mitsubishi i Norge er kjent for sine kjerneverdier kvalitet, 4WD/fremkommelighet, mer for pengene og at vi er miljøbevisste. Mitsubishi er pålitelige kvalitetsbiler som gir deg gode opplevelser, uansett hvor du er på vei.

Mitsubishi Motors Norge
Østre Aker vei 62