Slank design, lav lyd og enkel montering.

Ny miniventilasjon med kun 15 dB(A) lyd og opp til 85% gjenvinning

Endelig en perfekt løsning for boliger uten ventilasjon. Den nye Miniventilasjon 50 fra Mitsubishi Electric er en helt ny løsning - med lav lyd, lav pris og enkel montering.

Med en enkel rørgjennomføring kan modellen tilføre frisk luft, gjenvinne opp til 85% av varmen og dette med kun 15 dB(A) i lyd. En perfekt modell for soverom, stue, tv-rom, kjellere og andre bruksområder.

Erstatter eksisterende ventilasjonsluke

Med en rørgjennomføring på 125 mm (diameter) passer Miniventilasjon 50 i eksisterende ventilasjonsluke, og man slipper å lage hull i veggen.
Dette gir mulighet for å øke eller senke luftutskiftinger/luftkvalitet i rommet, uten å få den ubehagelige trekken inn i ventilasjonsluken.

Fjern tett og fuktig inneluft

Miniventilasjon 50 skifter ut forurenset luft med frisk uteluft. Dette reduserer skadelige partikler som fukt, mugg, sporer og lignende fra ditt innemiljø. Det er nettopp disse skadelige partiklene som fremkaller den velkjente lukten. Det anbefales samtidig å ta en skikkelig husvask, samt fjerne gamle tepper, eller andre objekter som kan ha samlet på “lukten” for å fjerne den helt.

Filterfunksjon gir bedre inneklima

Miniventilasjon 50 har ett filter som fjerner støv og smuss fra uteluften før den slippes inn i boligen. Finfilteret High efficiency anbefales i områder med mye svevestøv og ved bekjempelse av pollen. High efficiency filter vil komme for salg i nettbutikken.

Mitsubishi Electric Europe B.V. Norwegian Branch. Vår hovedfokus er varmepumper, og vi er en av de absolutt største på varmepumper i Norge og Europa. Omsetning i 2016 var ca 250 millioner.

Vi har 32 medarbeidere i Norge, og på verdensbasis har Mitsubishi Electric over 100 000 ansatte og er en av verdens største aktører innen klimasystemer.