Treningsreise er mer enn bare trening

Er du også en av dem som tenker på late dager i solen når du hører ordet charterferie? Glem det! Trendekspertene er enige om at treningsreiser blir stadig mer populært. Vasaloppet, Oslos Bratteste, Oslo Maraton og treningsreiser. Interessen for trening har eksplodert hos nordmenn, og nå har treningsboomen også nådd til feriene våre.

For å få den ultimate opplevelsen er mange av reisene rettet mot ulike nisjer innen trening og målgrupper. Datingnettstedet Møteplassen har sammen med Springtime Travel valgt å rette sin årlige singelreise til Portugal mot allsidig trening, sosiale aktiviteter og dans. Dansen er svært populær, og i år kommer Egor Filipenko fra Skal vi danse til å være på plass for å lære bort sine beste dansetrinn og arrangere partykvelder sammen med de reisende.

-  Man trenger ikke å være treningsnarkoman for å like treningsreiser. Mange velger slike reiser for å treffe likesinnede, samtidig som de tar vare på seg selv i solen. Vår reise inneholder alt fra dans med dansere fra Skal vi danse til styrketrening. Det er like populært blant nybegynnere som elitemosjonister, sier Julia Tungström, presseansvarlig hos Møteplassen.

Ifølge en undersøkelse utført av Møteplassen, foretrekker 86 % av 1007 single en aktiv partner, noe som merkes på Møteplassens treningsreiser. I år flyr Møteplassen medlemmer til Portugal for fjerde år på rad, og suksessen bare vokser. Stadig flere oppdager fordelene med å koble av med trening i selskap med nye mennesker. Dessuten følger motivasjonen etter en treningsreise med langt inn i hverdagen etter at man har landet i Norge.

• date
  • dating
  • dating site
  • kjærlighet
  • nordmenn
  • singel
  • treningsreis
  • skal vi danse
  • portugal

Møteplassen er en av Nordens største datingnettsteder med mer enn 140.000 aktive medlemmer i Norge og Sverige. Møteplassen åpnet i Norge 2003 og har alt for deg som er singel og som vil prøve dating på nettet. For mer informasjon, www.moteplassen.no.

Emma Edespong

Pressekontakt Markedsansvarlig