Google vs Facebook: Privat- og Sikkerhetsinnstillinger (en Infographic!)

Blogginnlegg -

Google vs Facebook: Privat- og Sikkerhetsinnstillinger (en Infographic!)

De fleste som arbeider med kommunikasjon har sannsynligvis sett et rekordstort antall infographics i år. Og ja, sjansen for at du allerede nå sukker over enda en som omhandler Google vs. Facebook er ganske stor, men hold inn pusten ett sekund. Vi har nylig funnet en som omhandler mer enn brukerstatistikk, funksjonalitet og frynsegoder til medarbeidere.

Både Google og Facebook ( mest Facebook) har blitt kritisert for privat- og sikkerhetspolitikk, men hvor stor forskjell er det egentlig mellom dem? Er den ene mer sikker enn den andre når det kommer til personvern? Infographicen vi har funnet og publisert under analyserer de to tøffe konkurrentene på nettopp dette og avgjør hvem som håndtere disse problemstillingene best.

Spoiler alert!

Beklager til de som liker overraskelser, men la oss få resultatene på bordet med det samme: Infographicen konkluderer at Google vinner på privat og sikkerhetsinnstillingene.

Imidlertid, må vi ikke glemme at den virkelig vinneren bare kan avgjøres på bakgrunn av antall aktive bruker. Derfor er det virkelige spørsmålet: kan Googles sikkerhetsinnstillinger lokke noen av Facebook mange brukere over til Google Plus?

Og svaret? Kanskje. Men på den andre siden er det kanskje ikke like relevant for brukerne. Det ser allerede ut som Google Plus` momentum er på vei ut, mens Facebook fortsatt sitter på den sosiale media tronen.

Men, kanskje endrer dette seg nå når Google Plus har lansert Pages? Tiden vil vise, for kampen er først i gang og begge konkurrentene har mange våpen å bruke.

Vi på Mynewsdesk har begitt oss ut på Google Plus "Pages" og opprettet en bedriftsside. Du kan lese mer om tankene våre rundt Mynewsdesks bedriftside så langt her.

En infograpic av Veracode

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no