Hvorfor er det viktig at din bedrift jobber med sosiale medier?

Hvorfor er det viktig at din bedrift jobber med sosiale medier?

Som bedrift burde man se på sosiale medier som et verktøy man kan ta i bruk for å bli mer synlig, kommunisere, informere og engasjere kunder og andre interessenter.

Sosiale medier som blir tatt i bruk i bedrifts sammenheng skaper en unik måte å sosialisere med sine interessenter på. Begrepet sosiale medier kommer av akkurat det at man skal være sosial, og skape dialog fremfor å drive enveis kommunikasjon.

Med en bedrift- eller organisasjons- profil i sosiale medier kan ansatte være tilstede å svare og stille spørsmål . På den måten kan man enkelt skape dialog og engasjement, enten det er på twitter, facebook eller andre plattformer.

Er du i stand til å dedikere ressurser til å kommunisere i sosiale medier kan det være gull verdt for din bedrift. Bare Twitter har mer enn en halv milliard brukere, mens Facebook nærmer seg en milliard brukere. Blant disse kan du nå nye kunder og interessenter. Et annet viktig aspekt ved tilstedeværelsen i sosiale medier er at man enkelt kan yte kundeservice og svare på spørsmål om din bedrift eller bransje, noe som kan bidra til å gi din bedrift økt troverdighet.

Med en profil på sosiale medieplattformer er man som bedrift også tilstede der interessentene er,  da kan du både lytte til hva som blir sagt om din bedrift og være i stand til å påvirke utfallet av det som blir sagt. Man kan svare raskt på kritikk, takke for ros, samt at man kan også følge med på de siste trendene og andre aktører i din bransje.

Med en Mynewsdesk konto kan man på en enkel måte øke synligheten av sin bedrift i sosiale medie kanaler som Facebook, Twitter, Flickr , Instagram og YouTube. Med Mynewsdesk sin presseroms-applikasjon på Facebook kan man enkelt også publisere aktuelle nyheter der du gir dine besøkende en bred og mangfoldig opplevelse av din bedrift i et social media newsroom.

Neste uke skriver vi om hvordan du kan jobbe med sosiale medier i din bedrift.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no