Gå videre til innhold
Med Mynewsdesk Explore identifiserer du personer som er viktige for din bedrift. Inviter deretter disse personene til å følge dere på Mynewsdesk!

Blogginnlegg -

I oversikten for dine søkeprofiler i Explore finnes en liste over de ”Mest innflytelsesrike” og ”mest omtalte”. Under mest innflytelsesrike listes de personene som har størst innflytelse i sosiale medier som også har nevnt noen av søkeordene som du har satt opp, på eksempelvis Twitter. Innflytelsen måles med Peerindex, det er en index som samler en persons aktivitet i sosiale medier og utifra det regner ut en verdi på personens innflytelse.

Inviter og bygg nettverk
Klikker du på noen av personene under ”Mest innflytelserike” eller ”Mest omtalt” så kommer en rute opp med mer informasjon om personen. Her ser du  hvilke områder personen er mest aktiv. Du kan også velge å invitere in personen til å følge din bedrift via Twitter. Høyest opp til høyre, i en gul rute, ser du personens totale Peerindex.

Å invitere innflytelsesrike personer til å følge din bedrift er en perfekt måte å begynne og bygge ditt nettverk på. Sørg for å holde liv i disse relasjonene gjennom å gi dem informasjon før alle andre. Dette gjør du selvfølgelig gjennom Mynewsdesk Network.

Antall treff
Lengst ned i oversikten finnes det to grafer. Den øverste viser antall treff i sosiale medier den siste måneden. Her kan du klikke på de ulike sosiale mediekanalene for å se hvor mange treff det har vært på for eksempel Facebook. Grafen under viser treff over en måned i redaksjonelle medier. Her kan du også velge å se treff for bare artikler, forum eller blogginnlegg den siste måneden.

Iblant kan en kampanje føles mislykket når du bare ser på antall oppslag i medier, men med Explore kan du se hvilken ”buzz” din kampanje har skapt. Du kan se om det er noen mennesker som prater om den i sosiale medier og i et lengre perspektiv kan det være like mye verdt – om ikke mer.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no