Overvåk med Explore

Overvåk med Explore

I Mynewsdesks verktøy Explore kan du få oversikt over hva som sies om din bedrift eller organisasjon i sosiale medier, og i andre webbaserte redaksjonelle medier. Du kan på ulike måter kommunisere med de personene som har skrevet eller twittret. Du kan legge dem til i en egen liste, eller invitere dem inn til dine egne nettverk. Du kan også sende artiklene og tweetsene videre til kolleger eller videre ut på nettet.

Vian Tahir, pressekreterare Järfälla Kommun, om Explore

Sett opp en overvåkning i Explore
Begynn ditt arbeide i Explore med å legge til en profil. Når du legger til en profil starter du en overvåkning over de ordene du legger til.

Begynn med å legge til navnet på din bedrift eller organisasjon. Du kan til og med legge til feilstavede versjoner av bedriftsnavnet. Vil du bare ha treff der selskapets navn er nevnt, legger du et plusstegn foran. Om du har et veldig generelt bedriftsnavn er det bra å legge til andre ord med ett pluss-tegn foran som gjør at du får treff bare når ditt bedriftsnavn synes sammen med det ordet.  Som eksempel kan man ta bedriften ”Ving”, der ønsker å ha med ”+reiser”.

Om du merker at du får mye "støy" i Explore- overvåkningen din kan du unngå dette ved å legge til et minustegn foran ord du ser sammen med treff du ikke ønsker. For eksempel ”-spiller”

Det kan være bra å legge til hvilket språk du ønsker treff på, noe du velger når du stiller inn overvåkningen.

Ulf Seijmer, Creative Director på Induo

Hva du kan overvåke
I en Plus-konto kan du ha tre overvåkninger og i en Premium-konto kan du ha så mange overvåkninger du vil. Et eksempel på hva dine tre overvåkninger kan være er:

• Bedriftsnavnet (også med feilstavelser).
  • Bransjen – Det dere gjør, deres produkter, helt enkelt de ordene som best beskriver deres bedrift.
  • Konkurrenter ­– For å ha oversikt over hva deres konkurrenter gjør og hva som sies om dem på nettet.

Sett i gang og overvåk!

Explore inngår i konto-typene Plus og Premium. Om du har spørsmål er det bare å kontakte oss på 22 00 10 19 eller på norway@mynewsdesk.com.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no