PR-høydepunkter fra februar

PR-høydepunkter fra februar

Her er PR-kampanjene som har fått oppmerksomheten vår i februar.

Score!

Er dette enhver fotballfan sin drøm? Å bryte seg inn på en fotballbane for å ha litt privat kvalitetstid i midtsirkelen. Nettopp dette skjedde på The Valley, hjemmebanen til Charlton Atlethic.

Name of Image

Klubben nektet i begynnelsen for å noen befatning med saken, og annonserte at de skulle etterforske hva som hadde skjedd.

Vinen har allerede fått over åtte millioner avspillinger, og det tok ikke lang tid før emneknaggen #sextratime trendet i sosiale medier. Media kastet seg raskt på saken, med massevis av påfølgende spekulasjoner rundt opphavet til videoen.

Det ble senere avslørt at videoen var en del av en Charlton´s #HireTheValley-kampanje, hvor de promoterer muligheten for å leie hjemmebanen deres i mai. Hvis man tar en nærmere titt på videoen, kan man kanskje ane at dette er et PR-stunt. Uansett så hindret ikke dette folk å se videoen, og Charlton sine PR-folk visste akkurat hva de skulle spille på. Sex selger, ikke sant?

Kampanjen var definitivt en suksess, da mange som ikke er interessert i fotball ble oppmerksomme på at Charlton sin hjemmebane var til leie.Det ville ikke være overraskende om vågale par vil prøve å bryte seg inn på andre klubbers stadioner for å dokumentere sengeaktiviteter med telefonen sin. Da begynner vi å snakke!

Reebok til nye høyder

I Stockholm ble heisene på ti T-banestasjoner stengt i ukevis etter at en kvinne ble alvorlig skadet som følge av en defekt rulletrapp på en av stasjonene. Situasjonen førte til at irriterte pendlere ble nødt til å legge inn en ufrivillig morgentreningsøkt på 180 trappetrinn.

Heldigvis visste Reebok og The Viral Company råd. De kom til redning og rekrutterte crossfitutøvere fra Fit 4 Life, et lokalttreningssenter, for hjelpe pendlerne opp rulletrappene. ”Vi liker å løfte tunge ting” uttalte PR-ansvarlig hos Reebok. I videoen under kan du se utøverne løfte mennesker, hunder og bagasje opp rulletrappene.

Det er imponerende å se hvor raskt Reebok reagerte på situasjonen. Eventet var en del av dere BeMoreHuman-kampanje som promoterer gleden av tøff trening og det å utfordre ens egne grenser. Reebok har et klart budskap; trening skaper bedre mennesker.

Vi får håpe at deres medmenneskelighet strekker seg til å sende et kort til den uheldige kvinnen som brakk beinet i rulletrappen. Uten henne er det tvilsomt at de ville oppnådd en slik dekning.

Everything is awesome – til slutt for Lego

Lego kunne rapportere om 13 % økning i salg i 2014, mye takket være Lego-filmen som ble sluppet samme år. Rekordresultatet gledet CEO Jørgen Vig Knudstorp så mye at han ikke klarte å skjule gleden sin. På en pressekonferanse fremførte han Lego sin kjente ”Everything is awesome”-sang fra Lego-filmen foran overraskede journalister.

Det er mulig at dette ikke var et planlagt PR-stunt, men danskene elsket det, og ifølge våre kolleger i Mynewsdesk Danmark fikk Lego masse positiv oppmerksomhet for stuntet. Det er jo egentlig ganske passende for Lego at de har en lederskikkelse som opptrer lekent, i det som ellers er en rimelig formell setting.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no