Syv grunner til at norske bedrifter velger å kommunisere i nyhetsrom

Syv grunner til at norske bedrifter velger å kommunisere i nyhetsrom

Er målet å løfte kommunikasjonen deres til et nytt nivå i år? Usikker på hvordan Mynewsdesk kan hjelpe deg?

Her er syv grunner til at over 400 norske virksomheter velger Mynewsdesk:

Tidsbesparing

Har du en travel arbeidshverdag? Føler du at tiden er knapp og at du er nødt prioritere hardt for å få kabalen til å gå opp? De aller fleste kjenner seg nok igjen i dette. Den gode nyheten er at et nyhetsrom kan effektivisere mye av det du bruker unødvendig tid på i dag.

Krysspubliseringen lar deg distribuere innholdet ditt på blant annet Twitter, Facebook, LinkedIn og e-post, i ett klikk. For å ikke nevne søkemotoroptimaliseringseffekten i Google som du også får med på kjøpet når du publiserer. Mynewsdesks kommunikasjonsverktøy lar deg også planlegge nyheter frem i tid. Med andre ord kan du planlegge bedre ved å klargjøre kommende innhold, eller skreddersy en sak som skal times opp mot en kommende begivenhet.

Innsiktsfull analyse

En ting de fleste ledere er opptatt av er tall. Som kommunikatør er det verdifullt å kunne rapportere trafikk, åpningsrate, delinger og engasjement, uten å måtte grave seg ned i komplekse analyseverktøy som Google Analytics. Nyhetsrommet vårt gir deg enkelt tilgang til det du trenger.

En enkel og effektiv tilnærming til kommunikasjon

Våre kunder gir oss stadige tilbakemeldinger på at Mynewsdesk er enkelt å bruke. Som kunde vil du få grundig opplæring, og full support i etterkant om du skulle trenge det. Men at verktøyet er enkelt å bruke betyr ikke at det ikke er effektivt. Mulighetene for mediedekning, rekkevidde og engasjement rundt innholdet ditt er endeløse. Resultatene du oppnår er opp til deg, og innsatsen du legger i nyhetsrommet ditt.

Enkelt å skape visuelt kvalitetsinnhold

Vi er opptatt av at det skal være enkelt for deg å kommunisere effektivt. I 2016 innebærer effektiv kommunikasjon nesten alltid bruk av høyoppløselige bilder. I Mynewsdesk legger du enkelt inn alle bildene dine, og så sørger vi for at det blir pent for mottakeren uavhengig av om hun eller han er på mobil, nettbrett eller data. Bruker du i større grad video i kommunikasjonen din? Vi støtter selvfølgelig det også.

Samle alt kommunikasjonsmateriale

Et nyhetsrom samler alt av blogger, nyheter, pressemeldinger, kontaktpersoner og bilder på ett sted. Det betyr at interessene dine enkelt finner det de trenger fra deg, uten å måtte bruke tid på å lete flere steder. Folk liker at du gjør livet deres enklere, punktum.

Skreddersy nyhetsrommet ditt

Som kommunikatør er du opptatt av at merkevaren din fremstår enhetlig. Vi forstår at du ikke ønsker å legge inn et nyhetsrom på nettsiden deres som ikke er i tråd med virksomhetens visuelle profil. Derfor gir vi deg muligheten til å sette opp nyhetsrommet akkurat som du vil, slik at det matcher perfekt. If Skadeforsikring er et eksempel på en bruker som har gjort dette på en helt strålende måte.

Kostnadseffektiv løsning

Å skape et nyhetsrom fra grunnen av er dyrt. Ofte er det snakk om hundretusenvis av kroner, om ikke mer. En av grunnene til det er at det kan flere måneder å klargjøre nyhetsrommet. Og når det er ”ferdig” skal det kontinuerlig vedlikeholdes og oppdateres. La oss gjøre den jobben for deg, til en brøkdel av prisen.

Nysgjerrig på hvordan dette fungerer i praksis? Sett opp en uforpliktende test her

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no