Dette er de nominerte til Årets Nyhetsrom

Dette er de nominerte til Årets Nyhetsrom

Det er endelig tid for å offentliggjøre de nominerte i konkurransen Årets Nyhetsrom 2014. Vi har fått mange gode innspill fra kunder som har meldt sine nyhetsrom på i konkurransen. I tillegg har vi i Mynewsdesk også gjennomgått mange nyhetsrom vi mener kan hevde seg i kåringen.

I år er det tøff konkurranse og vi hadde mange diskusjoner før vi endelig klarte å bli enige om hvem som skulle nomineres i de forskjellige kategoriene. Etter planen skulle det nomineres tre nyhetsrom i hver kategori, men siden det er så mange som er dyktige i bruken av Mynewsdesk, har vi vært nødt til å nominere flere i noen kategorier. Etter mange vurderinger klarte vi til slutt å bestemme oss for 17 nyhetsrom fordelt i de fire kategoriene, som vi synes har gjort en veldig god jobb med sitt digitale PR-arbeid.

De nominerte nyhetsrommene er overlevert til den eksterne juryen, og de jobber for tiden med å vurdere alle nyhetsrommene. I år har vi med oss en meget kompetent jury som alle er spesialister innenfor forskjellige områder.

– Jurymedlemmene vil ta utgangspunkt i hvert sitt kompetanseområde når nyhetsrommene vurderes. Derfor er jeg sikker på at vi kommer frem til en verdig vinner i de fire kategoriene, sier Henny Wang i Mynewsdesk.

Under kan du se de nominerte i tilfeldig rekkefølge:

Store bedrifter (over 100 ansatte)

Norwegian

KLP

Telenor Norge

Elkjøp Norge

If Skadeforsikring

Små og mellomstore bedrifter (under 100 ansatte)

Dermalogica

National Geographic Channel

Viasat Norge

Ford Motor Norge AS

Organisasjoner / Offentlig sektor

Enova SF

Kronprinsparets Fond

Oslo Lufthavn AS

Posten Norge

Grønt Punkt Norge AS

Årets nykommer

Kiwi Minipris

Universal Music Norge

Fox Norge

Vinnerne i de fire kategoriene offentliggjøres tirsdag 09. desember.

Følg konkurransen og gratuler de nominerte på #åretsnyhetsrom

PS. Vil du lære mer om merkevarejournalistikk? Last ned ”Innføring i merkevarejournalistikk”