Tilbakeblikk på vinnere av Årets Nyhetsrom

Tilbakeblikk på vinnere av Årets Nyhetsrom

Tirsdag 09. desember offentliggjøres vinnerne av ”Årets Nyhetsrom 2014”. Her får du et tilbakeblikk på tidligere nominerte og vinnere, noe vi håper gir inspirasjon til de som ønsker å løfte nyhetsrommet sitt til et nytt nivå.

2010:

Konkurransen gikk for første gang av stabelen i 2010, da hadde vi ikke på langt nær like mange nyhetsrom på Mynewsdesk som vi har nå. Da hadde vi heller ingen kategorier i kåringen slik vi har hatt de siste årene. De nominerte i 2010 var:

Veidekke ASA

Projectplace Norge

Coop Norge

Bipper

I den første utgaven av ”Årets Nyhetsrom” var det Ving som gikk helt til topps og hadde det beste nyhetsrommet. Les mer her.

2011:

I 2011 var disse nyhetsrommene nominert, og vi hadde for første gang tre forskjellige kategorier.

Veidekke ASA

Gassnova

KLP

Projectplace Norge

Stabburet

Kaffehuset Friele

Mitsubishi Electric

Redningsselskapet

Her vant Mitsubishi Electric kategorien "Små og Mellomstore bedrifter", KLP i kategorien "Store Bedrifter", og Redningsselskapet i kategorien ”Organisasjoner”. Les mer her.

2012:

I 2012 opererte vi for første gang med eksterne jurymedlemmer. Nytt av året var også at vi opprettet kategorien ”Årets nykommer”. Dette var de nominerte:

Store bedrifter

Norwegian

Ford Motor Norge AS

Cappelen Damm

Canon Norge AS

Små og mellomstore bedrifter

Mitsubishi Electric

Adopsjonsforum

Junkyard.no

Norges Kampsportforbund

Europafilm

Organisasjoner og offentlige virksomheter

Nasjonalmuseet

Plan Norge

FN-sambandet

Årets nykommer

Reitangruppen

Nasjonalmuseet

Storebrand ASA

FINN.no

Her var det Norwegian som vant i kategorien "Store bedrifter", Mitsubishi Electric i kategorien "Små og mellomstore bedrifter", Oslo Lufthavn AS i kategorien "Organisasjoner og offentlige virksomheter", og sist, men ikke minst, var det Storebrand ASA som stakk av med tittelen "Årets nykommer". Les mer her.

2013:

I fjor hadde vi også med oss en meget kompetent ekstern jury bestående av Christian Kamhaug, Ingvild Moen og Magnus Strømnes Bøe. Kampen om å stikke av med seieren i ”Årets Nyhetsrom” ble i fjor enda tøffere. Vi la godt merke til at nivået på det digitale PR-arbeidet og bruken av Mynewsdesk hadde blitt tatt til enda et nytt og høyere nivå. De nominerte i 2013 var:

Store bedrifter

L'Oréal Norge

Elkjøp Norge

Norges Cykleforbund

Her var det If Skadeforsikring som stakk av med seieren i kategorien "Store bedrifter", Fanbooster i kategorien "Små og mellomstore bedrifter", Oslo Lufthavn AS i kategorien "Organisasjoner/offentlig sektor", og sist, men ikke minst ble Telenor Norge kåret til "Årets nykommer". Les mer her.

Vil du lære mer om merkevarejournalistikk? Last ned "Innføring i merkevarejournalistikk". Her får du vite hvordan din organisasjon kan jobbe som en redaksjon, hva dere kan få ut av å jobbe med merkevarejournalistikk og hva som skal til for å lykkes.

Årets vinnere vil bli offentliggjort 09. desember. Følg kåringen i Mynewsdesk sitt nyhetsrom, og via Twitter på emneknaggen #åretsnyhetsrom.